Genel Bilgi
Kod | BİS545 |
Ad | Güvenirlik Analizleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Güvenirlik analizinde kullanılan yöntemleri ve adımlarının kavranmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Sistem Etkinliği. Güvenilirlik ve İlgili Fonksiyonlar . Yaşam Dağılımları, Modelleri ve Özellikleri. Sansürleme Türleri. Kompozit Sistemlerin Güvenilirliği Onarılabilir Sistemlerin Güvenilirliği Yaşam Verilerinin Grafiksel Analizi Sağkalım Dağılımlarının ve Sistem Özelliklerinin Tahmini Spesifik Sağkalım Dağılımları için Maksimum Olabilirlik Tahmincileri ve Condence Intervais Bayesian Güvenilirlik Tahmini ve Tahmini Güvenilirlik Gösterimi: Test ve Kabul Prosedürleri konularını kapsar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Introduction to Reliability Analysis: Probability Models and Statistical Methods (Springer Texts in Statistics) Softcover reprint of the original 1st ed. 1992 Edition by Shelemyahu Zacks
Notlar
Slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spesifik Sağkalım Dağılımları için Maksimum Olabilirlik Tahmincileri ve Güven aralıklarını hesaplar. |
ÖÇ02 | Sistem Etkinliği. Güvenilirlik ve İlgili Fonksiyonlar ın tanımını yapar |
ÖÇ03 | Yaşam Dağılımları, Modelleri ve Özelliklerini test eder. |
ÖÇ04 | Güvenilirlik Gösterimi için Test ve Kabul Prosedürleri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güvenrlik analizine giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sistem Etkinliği. Güvenilirlik ve İlgili Fonksiyonlar . | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yaşam Dağılımları, Modelleri ve Özellikleri. Sansürleme Türleri. -I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yaşam Dağılımları, Modelleri ve Özellikleri. Sansürleme Türleri. -II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kompozit Sistemlerin Güvenilirliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Onarılabilir Sistemlerin Güvenilirliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Yaşam Verilerinin Grafiksel Analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sağkalım Dağılımlarının ve Sistem Özelliklerinin Tahmini -I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sağkalım Dağılımlarının ve Sistem Özelliklerinin Tahmini -II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Spesifik Sağkalım Dağılımları için Maksimum Olabilirlik Tahmincileri ve Condence Intervais -I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Spesifik Sağkalım Dağılımları için Maksimum Olabilirlik Tahmincileri ve Condence Intervals -II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bayesian Güvenilirlik Tahmini ve Tahmini | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Güvenilirlik Gösterimi: Test ve Kabul Prosedürleri -I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Güvenilirlik Gösterimi: Test ve Kabul Prosedürleri -II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |