BİS542 Veri İşleme (Data Processing)

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİS542
Ad Veri İşleme (Data Processing)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

öğrencinin; Veri toplama, Veri hazırlama, Veri girişi, İşleme, Veri çıkışı/yorumlama ve Veri depolama adımlarını kavrayabilmesini ve uygulayabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Data processing occurs when data is collected and translated into usable information. Usually performed by a data scientist or team of data scientists, it is important for data processing to be done correctly as not to negatively affect the end product, or data output. Data processing starts with data in its raw form and converts it into a more readable format (graphs, documents, etc.), giving it the form and context necessary to be interpreted by computers and utilized by employees throughout an organization.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Computer Fundamental & Data Processing Paperback – 1 December 2010 by Satish Jain

Notlar

Data Processing Handbook for Complex Biological Data Sources Edited by: Gauri Misra


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 verinin hangi veri tabanında depolanacağına kara verir.
ÖÇ02 Sağlık alanında veri toplar.
ÖÇ03 Veri tabanları arasında veri aktarımı yapar.
ÖÇ04 Verileri şekiller ile görselleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar,
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar,
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar,
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir,
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar,


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Veri işlemeye giriş okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Veri toplama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Veri hazırlama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Veri tabanları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Veri tabanları II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
6 Veri girişi okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
7 Veri tabanları arası aktarım okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İşleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İşleme II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
11 Veri çıkışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Veri yorumlama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Veri depolama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Verilerin görselleştirilmesi -I okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Verilerin görselleştirilmesi -II okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.11.2022 09:21