Genel Bilgi
Kod | EBE635 |
Ad | Kadın Sağlığı ve Kültür |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültürün kadın sağlığına etkileri konusunda farkındalık kazandırarak, kültürlere duyarlı hemşirelik yaklaşımları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Dersin konuları, doğum kavramı, toplumsal yapının doğuma etkileri, inanç ve geleneklerin doğası, tarihsel süreçte doğum üzerinde kültürel, sosyal ve dini etkiler, Türk toplumunda doğum kavramı, geleneksel gebelik ve doğum uygulamalarıdır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Transcultural Midwifery Practice: Concepts, Care and Challenges 1st Ed. Ed; Sarah Esegbona-Adeigbe. Elsevier, 2022.
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık, hastalık ve kültür ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur, |
ÖÇ02 | Sağlığı etkileyen kültürel özellikleri kavrar |
ÖÇ03 | Anne-çocuk sağlığında kültürel uygulamalar hakkında görüş sahibi olur |
ÖÇ04 | Şiddette kültürel yaklaşımları kavrar, |
ÖÇ05 | Kültürlerarası ebelik yaklaşımları ile ilgili beceri ve tutum geliştirir |
ÖÇ06 | İnfertilite ve kültürel yaklaşımlar bilgi sahibi olur, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık, Hastalık ve Kültür İlişkisi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Sağlığı Etkileyen Kültürel Özellikler | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Anne-çocuk Sağlığında Kültürel Uygulamalar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Gebelik Doğum ve Doğum Sonrası Dönemde Kültürel Yaklaşımlar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Düşük ve Aile Planlamasında Kültürel Yaklaşımlar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Jinekolojik Sorunlar ve Kültürel Yaklaşımlar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | İnfertilite ve Kültürel Yaklaşımlar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cinsellik ve Kültürel Yaklaşımlar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Aile içi Şiddette Kültürel Yaklaşımlar | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kültürlerarası Bakım Modelleri | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Kültürlerarası Ebelik Yaklaşımları | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Kültürlere Duyarlı ebelik Uygulamaları İçin Temel İlkeler | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kadın Sağlığı ve Toplumsal Cinsiyet | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Kadın Sağlığı ve Yaşam Biçimi Davranışları | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |