Genel Bilgi
Kod | ÜGF566 |
Ad | Oogenez ve Ooplazmik pH Regülasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Oogenez sürecinin ve bu süreçte hücreiçi pH düzenleme mekanizmalarının gelişimi ve özelliklerinin teorik ve pratik bağlamda kavranması
Dersin İçeriği
Fare modelinde oosit matürasyon sürecinde hücreiçi pH düzenlenmesinin gelişimi ve özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Robert M. Berne&Matthew N. Levy, Physiology Literatür taraması ile bulunan makaleler
Notlar
Ganong, Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci oosit büyüme ve olgunlaşma sürecini açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci oosit büyüme ve olgunlaşma sürecindeki hücreiçi pH düzenleme mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ03 | Öğrenci teorik olarak kavradığı bilgileri fare modelini kullanarak pekiştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oogenez kavramı | Önerilen kaynak kitap okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oosit büyüme evresi | Önerilen kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Oosit büyüme evresinin insanda karşılığı | Önerilen kaynak kitap ve makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Oosit matürasyon süreci | Önerilen kaynak kitap okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Oosit matürasyon süreci | Önerilen kaynak kitap okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Fare modelinde erken dönem oosit eldesi | "Mouse manuplating" kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Fare modelinde oosit eldesi | "Mouse manuplating"kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Oosit hücreiçi pH regülasyon mekanizmaları | Önerilen literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Oosit hücreiçi pH regülasyon mekanizmalarının gelişimsel değişimi | Önerilen literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Fare modelinde hücreiçi pH ölçülmesi | Önerilen literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Fare modelinde hücreiçi pH ölçülmesi | Önerilen literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Fare oosit modelinde asidoza karşı defans mekanizmasının incelenmesi | Önerilen literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Fare oosit modelinde alkoloza karşı defans mekanizmasının incelenmesi | Önerilen literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Teorik ve pratik genel değerlendirme | Önerilen kitap ve literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |