ÜGF566 Oogenez ve Ooplazmik pH Regülasyonu

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÜGF566
Ad Oogenez ve Ooplazmik pH Regülasyonu
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Oogenez sürecinin ve bu süreçte hücreiçi pH düzenleme mekanizmalarının gelişimi ve özelliklerinin teorik ve pratik bağlamda kavranması

Dersin İçeriği

Fare modelinde oosit matürasyon sürecinde hücreiçi pH düzenlenmesinin gelişimi ve özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Robert M. Berne&Matthew N. Levy, Physiology Literatür taraması ile bulunan makaleler

Notlar

Ganong, Fizyoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci oosit büyüme ve olgunlaşma sürecini açıklar
ÖÇ02 Öğrenci oosit büyüme ve olgunlaşma sürecindeki hücreiçi pH düzenleme mekanizmalarını kavrar
ÖÇ03 Öğrenci teorik olarak kavradığı bilgileri fare modelini kullanarak pekiştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oogenez kavramı Önerilen kaynak kitap okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oosit büyüme evresi Önerilen kaynak okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Oosit büyüme evresinin insanda karşılığı Önerilen kaynak kitap ve makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Oosit matürasyon süreci Önerilen kaynak kitap okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Oosit matürasyon süreci Önerilen kaynak kitap okuması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Fare modelinde erken dönem oosit eldesi "Mouse manuplating" kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Fare modelinde oosit eldesi "Mouse manuplating"kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Oosit hücreiçi pH regülasyon mekanizmaları Önerilen literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Oosit hücreiçi pH regülasyon mekanizmalarının gelişimsel değişimi Önerilen literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Fare modelinde hücreiçi pH ölçülmesi Önerilen literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Fare modelinde hücreiçi pH ölçülmesi Önerilen literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Fare oosit modelinde asidoza karşı defans mekanizmasının incelenmesi Önerilen literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Fare oosit modelinde alkoloza karşı defans mekanizmasının incelenmesi Önerilen literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Teorik ve pratik genel değerlendirme Önerilen kitap ve literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:07