SFZ730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SFZ730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışması yapacak öğrencinin kavramış olduğu temel bilgiler ışığında, çalışacağı alan ile ilgili literatürdeki gelişmeleri tarayarak yeni bilgilere ulaşmak üzere araştırma yapabilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencinin araştırma konusundaki gelişmeleri literatürden taraması, değerlendirmesi ve bu bilgiler ışığında yeni bilgilere ulaşmak için çalışma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notlar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışacağı alan ile ilgili bilgileri değerlendirmek
ÖÇ02 Çalışacağı alan ile ilgili olarak laboratuar ve çalışma koşullarını hazırlamak
ÖÇ03 Belirlediği konu ile ilgili olarak tez çalışmasını başlatıp sürdürüp tamamlamak
ÖÇ04 Elde ettiği bulguları değerlendirmek, analiz etmek ve bunu bilimsel çerçevede yazmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alan konularının belirlenmesi -1 Litertür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Alan konularının belirlenmesi-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Literatür Değerlendirmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Çalışma konularının tartışılması-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Çalışma konularının tartışılması-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Çalışma konularının tartışılması-3 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Çalışma konularının tartışılması-4 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçüm planlaması-1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçüm planlaması-2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Laboartuar ölçümü-1 Deney Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Laboratuar ölçümü Deney Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Laboratuar ölçümü-3 Deney Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Sonuçların analizi ve değerlendirme-1 Analiz Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sonuçların analizi ve değerlendirme-2 Analiz Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 22 7 154
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 40 10 400
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 634
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,36
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:15