Genel Bilgi
Kod | SFZ730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması yapacak öğrencinin kavramış olduğu temel bilgiler ışığında, çalışacağı alan ile ilgili literatürdeki gelişmeleri tarayarak yeni bilgilere ulaşmak üzere araştırma yapabilmeleri amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Öğrencinin araştırma konusundaki gelişmeleri literatürden taraması, değerlendirmesi ve bu bilgiler ışığında yeni bilgilere ulaşmak için çalışma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notlar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışacağı alan ile ilgili bilgileri değerlendirmek |
ÖÇ02 | Çalışacağı alan ile ilgili olarak laboratuar ve çalışma koşullarını hazırlamak |
ÖÇ03 | Belirlediği konu ile ilgili olarak tez çalışmasını başlatıp sürdürüp tamamlamak |
ÖÇ04 | Elde ettiği bulguları değerlendirmek, analiz etmek ve bunu bilimsel çerçevede yazmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alan konularının belirlenmesi -1 | Litertür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Alan konularının belirlenmesi-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Literatür Değerlendirmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Çalışma konularının tartışılması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Çalışma konularının tartışılması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çalışma konularının tartışılması-3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Çalışma konularının tartışılması-4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçüm planlaması-1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçüm planlaması-2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Laboartuar ölçümü-1 | Deney | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Laboratuar ölçümü | Deney | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Laboratuar ölçümü-3 | Deney | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Sonuçların analizi ve değerlendirme-1 | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Sonuçların analizi ve değerlendirme-2 | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 22 | 7 | 154 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 40 | 10 | 400 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 634 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,36 | ||
AKTS | 25 AKTS |