SFZ715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SFZ715
Ad Seminer Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notlar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili konularda gerekli araştırmaları yapabilme
ÖÇ02 Alanı ile ilgili konularda bilgiyi sentez ederek yorumlayabilme
ÖÇ03 Alanı ile ilgili bilgileri sunum haline getirebilme
ÖÇ04 Alanı ile ilgili bilgileri bilimsel çevrçevede sunabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alan konularının belirlenmesi-1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Alan konularının belirlenmesi-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Alan konularının belirlenmesi-3 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Çalışma konularının tartışılması-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Çalışma konularının tartışılması-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Çalışma konularının tartışılması-3 Litertür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Konunun netleştirilmesi Litertaür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Belirlenen konularla ilgili teorik ve pratik çalışma-1 Literatür taraması ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Belirlenen konularla ilgili teorik ve pratik çalışma-2 Literatür tarama ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Belirlenen konularla ilgili teorik ve pratik çalışma-3 Literatür tarama ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Sunumun ayrıntılandırılması-1 Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Sunumun ayrıntılandırılması-2 Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Sunumun ayrıntılandırılması-3 Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Seminer sunumu Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:20