Information
Code | SFZ715 |
Name | Seminar |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Seminer |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
It is aimed to determine a research topic for the thesis study, to complete the literature research, protocol and experimental stages related to the subject and to bring the thesis study to a certain level.
Course Content
Detailed literature review and presentation on a given topic
Course Precondition
None
Resources
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notes
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | To be able to do the necessary research on the subjects related to the field. |
LO02 | Ability to synthesize and interpret information on subjects related to the field |
LO03 | Ability to present information about the field |
LO04 | To be able to present information about the field in a scientific framework |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the basic information about the field | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Performs a scientific study on its own | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interprets the results of the performed scientific study | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Make a report of the scientific study results | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Works in the laboratory and conducts research | 3 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have analytical thinking mechanism related to the field | 4 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Achieves reliable information | 5 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Creates and writes a research project | 2 |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Works according to ethical values and conducts research | 5 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience | 4 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Transfers the information effectively to the public | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have the scientific thinking systematic about the profession |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Determination of field topics-1 | L,iteratüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
2 | Determination of field topics-2 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Determination of field topics-3 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Discussion of study topics-1 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Discussion of study topics-2 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Discussion of study topics-3 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Clarification of the subject | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Theoretical and practical work on the determined topics-1 | Literature review and application | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Theoretical and practical work on the determined topics-2 | Literature review and application | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Theoretical and practical work on the determined topics-3 | Literature review and application | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Detailing the presentation-1 | Sampling | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Detailing the presentation-2 | Sampling | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Detailing the presentation-3 | Sampling | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | seminar presentation | Studying | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 80 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,20 | ||
ECTS | 3 ECTS |