Genel Bilgi
Kod | SFZ710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki temel bilgileri hatırlayarak, yeni gelişmeleri ve yayınları araştırması ve tartışması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularını ayrıntılı bilmesi , bu konulardaki yeni gelişmeleri takip etmesi ve değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notlar
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili bilgileri günceller |
ÖÇ02 | Laboratuar koşullarını anlar |
ÖÇ03 | Laboratuar ve çalışma koşullarını bilgi donanımıyla kullanır |
ÖÇ04 | Elde ettiği bilgileri bilimsel alanda sunar ve bu bilgilerle makale yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alan konularının belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çalışmaların tartışılması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
4 | Çalışmaların tartışılması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çalışmaların tartışılması-3 | Lteratür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çalışmaların tartışılması-4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Çalışmaların tartışılması-5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçümlerinin planlanması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçümlerinin planlanması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
11 | Laboratuar ölçümleri-1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Laboratuar ölçümleri-2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Laboratuar ölçümleri-3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sonuçların analizi-1 | analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Sonuçların analizi-2 | analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |