SFZ710 Lectures on specialized field

5 ECTS - 0-0 Duration (T+A)- . Semester- 0 National Credit

Information

Code SFZ710
Name Lectures on specialized field
Term 2022-2023 Academic Year
Term Spring
Duration (T+A) 0-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 5 ECTS
National Credit 0 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Uzmanlik Alan
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

The aim of this course is to give the students the basic information about the subjects and the new developments and publications.

Course Content

To be able to know the topics of the graduate students who are at the level of the thesis

Course Precondition

None

Resources

. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notes

. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Updates information about the field
LO02 Understands laboratory conditions
LO03 Uses laboratory and working conditions with information equipment
LO04 Presents the information obtained in the scientific field and can write an article with this information.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the basic information about the field 5
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Performs a scientific study on its own 4
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interprets the results of the performed scientific study 4
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Make a report of the scientific study results 3
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Works in the laboratory and conducts research 4
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Have analytical thinking mechanism related to the field 3
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Achieves reliable information 4
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Creates and writes a research project 3
PLO09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Works according to ethical values and conducts research 5
PLO10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience
PLO11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Transfers the information effectively to the public
PLO12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Have the scientific thinking systematic about the profession


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Determination of field topics literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatüre review Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Discussing the studies-1 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
4 Discussing the studies-2 Literatür review Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Discusing the studies-3 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Discusing the studies-4 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Discusing the studies-5 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Planning of laboratory measurements related to determined subjects-1 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Planning of laboratory measurements related to determined subjects-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
11 lab measurements-1 Study Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Lab measurement-2 Study Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Lab measurement-3 Study Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Analysis of results-1 analysis Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Analysis of results-2 analysis Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 4 56
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 3 42
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 122
Total Workload / 25 (h) 4,88
ECTS 5 ECTS

Update Time: 17.11.2022 02:18