Information
Code | SFZ710 |
Name | Lectures on specialized field |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Uzmanlik Alan |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
The aim of this course is to give the students the basic information about the subjects and the new developments and publications.
Course Content
To be able to know the topics of the graduate students who are at the level of the thesis
Course Precondition
None
Resources
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notes
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Updates information about the field |
LO02 | Understands laboratory conditions |
LO03 | Uses laboratory and working conditions with information equipment |
LO04 | Presents the information obtained in the scientific field and can write an article with this information. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the basic information about the field | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Performs a scientific study on its own | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interprets the results of the performed scientific study | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Make a report of the scientific study results | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Works in the laboratory and conducts research | 4 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have analytical thinking mechanism related to the field | 3 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Achieves reliable information | 4 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Creates and writes a research project | 3 |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Works according to ethical values and conducts research | 5 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Transfers the information effectively to the public | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have the scientific thinking systematic about the profession |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Determination of field topics | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatüre review | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Discussing the studies-1 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
4 | Discussing the studies-2 | Literatür review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Discusing the studies-3 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Discusing the studies-4 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Discusing the studies-5 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Planning of laboratory measurements related to determined subjects-1 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Planning of laboratory measurements related to determined subjects-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
11 | lab measurements-1 | Study | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Lab measurement-2 | Study | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Lab measurement-3 | Study | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Analysis of results-1 | analysis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Analysis of results-2 | analysis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 122 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,88 | ||
ECTS | 5 ECTS |