Genel Bilgi
Kod | FİZ715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum
Dersin Ön Koşulu
Embriyoteratojenite ve Deneysel embriyoteratojenite modeli derslerini almış olmak
Kaynaklar
C. Ulusal Yazılan/Çeviri kitap-lar : 1. Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA. pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 2. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.
Notlar
Anomali atlası
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür taramanın nasıl yapılacağının öğretilmesi |
ÖÇ02 | Literatür taramanın neden önemli olduğunun kavratılması |
ÖÇ03 | Literatür taramada analiz etmenin öneminin kavratılması |
ÖÇ04 | Literatür taramada değerlendirmenin nasıl yapıldığına dikkat çekilmesi |
ÖÇ05 | Literatürde giriş,materyal-metod ve tartışma bölümlerinin dikkatli gözden geçirilmesinin önemi |
ÖÇ06 | Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesinin bir örnekle raporlanması |
ÖÇ07 | Seminer konusu seçilirken dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi |
ÖÇ08 | Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması. |
ÖÇ09 | Seçtiği konu ile ön bilgilerin verilmesi ve çalışmaya teşvik edilmesi |
ÖÇ10 | Topladığı literatürleri nasıl değerlendirdiğini izlemek ve yardım etme |
ÖÇ11 | Özellikle girişin konuyla ilgili bir derleme şeklinde olması gerekmesinin önemi |
ÖÇ12 | Seminerin konusu ile ilgili ve ilgi çekici resim/grafik v.b bulmasını sağlamak |
ÖÇ13 | Seminerde belli bir konuda bilgi verilmesinin ve dinleyicileri etkilemenin önemli olduğunun belirtilmesi |
ÖÇ14 | Seminer sunumunun yapılması ve bunun için ortamaın hazırlanması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür taranması hakkında genel bilgi | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Olası tez konusuyla ilgili bilgilere ulaşma | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Çalışma konusunun tarihçesi | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları bulma | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları analiz etme | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Örnek bir seminerle kazanılan bilgilerin karşılaştırılması | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Elde edilen bilgilerin gözden geçirilmesi | Verilerin karşılaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seminer konusunun seçiminin yapılması | Verilerin karşılaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Konu ile ilgili literatürlerin toplanması | Değerlendirme sonucunu planlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Literatürlerin seminerede nasıl kullanılacağının bilgisi | Değerlendirme sonucunu planlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminerde kullanılacak resim,grafik ve videoların seçimi hakkında bilgi | Elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer içerik sunumunun verilmesinin önemi hakkında bilgi | Elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminerin sunulması ve değerlendirme | Danışman ile fikir alışverişi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 11 | 2 | 22 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 2 | 22 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |