Genel Bilgi
Kod | HEM660 |
Ad | Hemşirelik Bakımında Güncel Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
-Hemşireliğin temelini oluşturan bakımın gelişmesinde ve evrensel standartlara ulaşmasında katkısı olacak hemşirelik bakımı ile ilgili yeni gelişmeler ve kanıta dayalı uygulamaları öğrenmek ve uygulamalara yansıtabilmek.
Dersin İçeriği
-1. Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kapsamlı bir şekilde açıklayabilme 2. Güncel yaklaşımlar doğrultusunda hemşirelik bakımını planlayabilme 3. Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme, kullanabilme 4. Hemşirelik esasları alanına ilişkin yeni gelişmeleri izleyerek hasta bakımına entegre edebilme 5. Hemşirelik Esasları alanına ilişkin kanıta dayalı uygulamaları inceleyerek uygulamaya aktarabilme
Dersin Ön Koşulu
Hemşirelik Yükseklisans mezunu olmak
Kaynaklar
1-Velioğlu, P. ve Babadağ, K. (1992). Dünya’da Hasta Bakımı ve Hemşireliğin Tarihi Gelişimi. Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi. Eskişehir: Etam A. Ş.; 113-135. 2-Potter, P.A. ve Perry, A.G. (2009). Caring in Nursing Practice. Fundamentals of Nursing. (7th ed.) St. Louis: Mosby Elseiver; 95-105. 3-Ousey, K. ve Johnson, M. (2007). Being a real nurse- Concepts of caring and culture in the clinical areas. Nurse Education in Practice, 7 (3), 150-155. 4-Kıvanç, M.M. (2012). Hemşirelik Uygulamalarında Bakım Kavramı. İçinde Aştı, T.A. ve Karadağ, A. (Ed.), Hemşirelik Esasları/Hemşirelik Bilimi ve Sanatı (1. Baskı). İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5-Altıok, H.Ö., Şengün, F., Üstün, B. (2011). Bakım:Kavram Analizi. DEUHYO ED, 4 (3), 137-140. 6-West's Encyclopedia of American Law (2005). "Care". Erişim, 14 Apr. 2012 <http://www.encyclopedia.com>.
Notlar
-Hemşirelik bakımını konu alan literatür (dergi, kitap vs.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Hasta Güvenliği İle İlgili Güncel Yaklaşımları bilmek |
ÖÇ02 | 2. Hemşirelikte Bakım Kavramı ve bileşenlerini bilmek |
ÖÇ03 | 3. Hemşirelik Bakımını Etkileyen Faktörleri bilmek |
ÖÇ04 | 4. Hemşirelik Bakımının Tarihsel Gelişimini bilmek |
ÖÇ05 | 5. Hemşirelikte güncel yaklaşımları bireyin bakımına yansıtabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Hemşirelik Bakımı Kavramı, bileşenleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hemşirelik Bakımının Tarihsel Gelişimi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Hemşirelik Bakımını Etkileyen Faktörler | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Hasta Güvenliği İle İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Yaşamsal Bulgular ve Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Solunum Sistemi Uygulamaları ve Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | İlaç Uygulamaları ve İlaç Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Parenteral İlaç Uygulamaları ve İlaç Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı ile İlgili Güncel Yaklaşımla | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Üriner Sistem Uygulamaları ve Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Ağrı ve Ağrı Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Gastro İntestinal Sistem Uygulamaları ve Nütrisyon Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Gastro İntestinal Sistem Uygulamaları ve Boşaltımın Yönetimi ile İlgili Güncel Yaklaşımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen tüm konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen tüm konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |