Genel Bilgi
Kod | HEM604 |
Ad | Hemşirelikte Teknolojinin Kullanımı (Hemşirelik Bilişimi) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
-Çağdaş bakım ve tedavi yöntemleri kapsamında ileri teknolojinin birey ve toplumun sağlık-hastalık dizgesindeki yerini, önemini belirleyici bilgi ve beceriyi içeren bir derstir.
Dersin İçeriği
-1. Hemşirelik ve Teknoloji 2. Hemşirelik Bakımı ve Bilgisayar 3. Yaşam Modeli-Günlük Yaşam Aktiviteleri Doğrultusu’nda Teknolojik Ürünlerin Kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Applying the nursing process system on case studies
Kaynaklar
1. Cornelius FH. Handheld technology and nursing education: Utilization of handheld technology in development of clinical decision-making in undergraduate nursing students ProQuest / UMI, 2006. 2. Ramsaroop P. Ball MJ., Beaulieu D. Douglas JV.Advancing Federal Sector Health Care: A Model for Technology Transfer (Health Informatics),. Springer, 2001. 3. Locsin RC. Advancing Technology, Caring, and Nursing. Auburn House Paperback, 2001. 4. Taylor C. Lillis C.,Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001 5. Donaldson SK., Gerdin U., Ball MJ, Hannah KJ. Nursing Informatics: Where Caring and Technology Meet (Health Informatics). 3 edition, Springer, 2000.
Notlar
6. Sandelowski M. Devices and Desires: Gender, Technology, and American Nursing (Studies in Social Medicine) The University of North Carolina Press, 2000. 7. Craven RF., Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philedelphia, 2000. 8. Potter P., Perry AG. Basic Nursing. 3rd. Ed., Mosby-Year Book Inc., Philadelphia, 1995. 9. Hill D., Summers R. Medical Technology: A Nursing Perspective. Lippincott & Peto Inc., 1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Hemşirelik uygulamalarında teknolojinin gelişimini bilmesi, |
ÖÇ02 | 2. Hemşirelik bakımına teknolojinin yansımasının avantajları ve dezavantajlarının analiz edebilmesi |
ÖÇ03 | 3. Hemşirelikte teknolojik gelişmelerin, teknoloji kullanımının bireyin gereksinimlerine verebileceği yanıtları bilmesi |
ÖÇ04 | 4. Teknoloji kullanımında yenilikleri takip edebilmesi |
ÖÇ05 | 5. Teknoloji kullanımında insanın yararına bilinçli farkındalık içinde olabilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Teknolojik Gelişimin Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamalarındaki Yeri, Hemşirenin Rol Ve Sorumlulukları | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamasındaki Yeri / Hemşirelik Eğitiminde İnovasyon Yaklaşımı | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Hasta Takibi ve İzleminde Teknolojinin Yeri ve Önemi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Yara Bakımına İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri-1 | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Yara Bakımına İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri-2 | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Solunum Sistemine İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Derste işlenen konuların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sindirim Sistemine İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Üriner Sistemine İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | İlaç Uygulamalarına İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Hareket Aktivitelerine İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | İlk Yardıma İlişkin Hemşirelik Bakım Teknolojileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Farklı bakım ürünleri ve yenilik örnekleri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Teknolojinin Olumsuz Etkileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen konuların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen konuların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |