Genel Bilgi
Kod | HİS629 |
Ad | Hücre Kültürü Teknikleri Uygulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YURDUN KUYUCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel hücre kültürü tekniklerini öğrenebilme ve uygulayabilme.
Dersin İçeriği
Hücre kültür laboratuvarının düzenlenmesi, sterilizasyon teknikleri, kültürde kullanılan solüsyonların hazırlanması, dokuların eldesi ve primer kültür uygulamaları, pasajlama, hücre dondurulması ve çözülmesi, kültür ortamında immunohistokimyasal uygulamalar, hücrelerin invert mikroskopta incelenerek fotoğraflanması
Dersin Ön Koşulu
Kök Hücre Biyolojisi
Kaynaklar
Kök Hücre. Alp Can, Akademisyen Kitabevi. Histolojik Boyama Teknikleri. Prof. Dr. Ramazan Demir, Palme Yayınevi.
Notlar
Kök Hücre. Alp Can, Akademisyen Kitabevi. Histolojik Boyama Teknikleri. Prof. Dr. Ramazan Demir, Palme Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kültürü laboratuvarının genel düzenlenmesi, laboratuvarda kullanılan aletler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Sterilizasyon teknikleri ve güvenlik konusunda bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Kültürde ortamında kullanılan serum, medyum ve diğer solüsyonları hazırlayabilir. |
ÖÇ04 | Dokuları primer kültür için elde eder ve hücreleri kültür ortamında üretir. |
ÖÇ05 | Pasajlama, dondurma ve çözme tekniklerini uygular. |
ÖÇ06 | Hücre canlılığı testleri, hücre sayımı ve immunositokimyasal yöntemleri uygular. |
ÖÇ07 | Hücreleri invert mikroskopta inceleyip fotoğraflarını çekebilir ve yorumlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre kültürü laboratuvarının düzenlenmesi, güvenliği | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Laminar akım kabini, inkübatör ve otoklav kullanımı | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kültür ortamında kullanılan medyum, serum vb solüsyonların hazırlanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dermal fibroblastların eldesi ve kültür kabına ekilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Konfluent kültürlerin mikroskopta incelenip pasajlanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hücrelerin dondurulmak üzere hazırlanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hücrelerin dondurularak saklanması ve çözülmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kültür ortamında immunositokimya uygulamaları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hücre kültüründe transfeksiyon teknikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hücre canlılığı ve hücre sayımı uygulamaları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hücre kültüründe kullanılan mikroskop tipleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kültürde üretilen hücrelerin invert mikroskopta incelenmesi ve fotoğraf çekimi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hücre kültürü laboratuvarında kontaminasyon problemleri ve çözümleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sterilizasyon teknikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |