Genel Bilgi
Kod | HİS605 |
Ad | Temel Hücre Kültürü Teknikleri ve İnceleme Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel hücre kültürü teknikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Hücre kültürünün tanımı ve terminolojisi, adherent ve süspansiyon kültürler, primer ve sekonder kültürler, medyum ve serumlar, hücre kültürü uygulama alanları, hücre canlılığı değerlendirme kriterleri, kültürdeki hücrelere uygulanan immunositokimyasal teknikler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael H. Ross, Wojciech Pawlina Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas
Notlar
Ders slaytları ve notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Hücre kültürü terminolojisini bilir. |
ÖÇ02 | 2. Temel hücre kültürü teknikleri, kültürde kullanılan serum ve medyumlar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | 3. Adherent ve süspansiyon kültürleri tanır. Primer ve sekonder kültürler hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | 4. Hücre kültürünün uygulama alanlarını bilir. |
ÖÇ05 | 5. Hücre canlılığı testleri ve hücre kültüründe uygulanan immunositokimyasal yöntemler hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre kültürünün tanımı ve terminolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücre kültürü tipleri; adherent ve süspansiyon kültürler | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hücre kültürü tipleri; adherent ve süspansiyon kültürler 2 | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sekonder kültürler ve hücre hatları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hücre kültüründe kullanılan medyumlar, serumlar, antibiyotikler | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hücre kültüründe sterilizasyonun önemi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Hücre kültürü laboratuvarında kontaminasyon problemleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kültür ortamındaki hücrelerin dondurularak saklanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hücre kültürünün kullanım alanları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hücre kültüründe uygulanan immunohistokimyasal teknikler | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hücre canlılığı testleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Seminer | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hücre kültüründe kullanılan mikroskop tipleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kültürde üretilen hücrelerin değerlendirme kriterleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |