BSB621 Spor Örgütleri ve Örgüt Kültürü

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB621
Ad Spor Örgütleri ve Örgüt Kültürü
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile çalışma ortamındaki kişilerin bulundukları örgütü, kültürünü, kendileri ile bu kültürün uyumunu anlamaları; kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri ve örgüt kültürü ile ilgili yeni açılımları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, kültür, örgüt kültürü kavramları ve doğuşu, örgüt kültürünün işlevleri, esas öğeleri ve ifade biçimleri, sınıflamaları ile örgütsel sonuçları ve örgütsel değişim oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders Sunuları İlgili makaleler

Notlar

Terzi, A.R. (2000) Örgüt Kültürü. Ankara: Nobel Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci yönetim, örgüt, kültür, örgüt kültürü ve spor yönetimi kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ02 Spor örgütlerinin özelliklerini bilir.
ÖÇ03 Örgüt kültürünün doğuşunu, oluşumunu ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci, Örgüt kültürünün işlevine yönelik görüşleri açıklar.
ÖÇ05 Öğrenci, Örgüt kültürünün esas öğelerini ve ifade biçimlerini açıklar
ÖÇ06 Öğrenci, örgüt kültürü sınıflanmalarını açıklar.
ÖÇ07 Öğrenci, örgüt kültürü ile ilgili örgütsel sonuçların ne olduğunu tartışabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 4
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 4
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 5
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 4
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür, Örgüt Kültürü kavramı ve Doğuşu Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Örgüt kültürünün işlevi Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Örgüt kültüründe liderin işlevleri Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Örgüt kültürünün esas öğeleri Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Örgüt kültürünün ifade biçimleri (görünen yüzü) Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Örgüt kültürü-örgüt iklimi ilişkisi Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Örgüt kültürünün ilişkili olduğu örgütsel sonuçlar Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Örgüt kültürü sınıflanması Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Geert Hoofstede'nin kültürel analizi Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Harrison ve Handy'nin örgütselkültürler sınıflaması Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Bill Scneider'in örgütsel kültürler sınıflaması Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Dealve Kennedy'nin örgütsel kültürler sınıflaması Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Toyohiro Kono'nun örgütsel kültürler sınıflaması Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Kültür değişimi Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:25