Genel Bilgi
Kod | Trans557 |
Ad | Biomarkers and Precised Medicine (Z |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER |
Dersin Amacı / Hedefi
From genomic analysis and genetic counseling to cancer biomarkers, from risk assessment of chronic diseases to the understanding of gene-environment interactions, from pharmacogenomics to multi-omics data integration, the course will walk students through the many aspects of precision medicine, from the bench to the bedside and to population health
Dersin İçeriği
This course will provide students with the key knowledge and tools to understand the fundamentals and practical implications of precision medicine, its opportunities and challenges. It will address precision-medicine era diagnostics, treatment selection, genetic counseling, public health interventions, and biomedical research. It will also deal with data science and ethical issues.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenciler kavramların güncel anlamlarını anlayarak hastalıkların tanı, tedavi ve takibindeki güncel sorunları örnek olgular üzerinden anlatabilir ve biyobelirteç ve kişiye özel tıp uygulamalarının gereklilik ve nedenlerini ifade edebilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bir biyobelirteçin geliştirilme aşamalarını ve nasıl test edildiğini öğrenir |
ÖÇ03 | Öğrenciler seçtikleri bir konuda biyobelirteç geliştirme proje taslağı hazırlarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Understanding Biomarkers and Precised Medicine terminology | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Human genome variabilty and phenotype consequences | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
|
3 | New generation sequencing and liquid biopsy techniques | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
|
4 | Rare genetic disorder and precision medicine | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
5 | Biomarker discover methodologies | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
6 | Article presentations related to biomarker discovery | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
7 | Case study | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Liquid chromatography and mass spectrometry studies - I | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
|
10 | Liquid chromatography and mass spectrometry studies - II | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
|
11 | Biomarker discovery proposal workshop - I | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
12 | Stutents' Proposal presentations | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
13 | Biomarker discovery proposal workshop - II | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
14 | Evidence-Based Precision Medicine | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
15 | New Technologies and Personalized Health: Opportunities and Challenges | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |