Genel Bilgi
Kod | İHH537 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği l (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki uzmanlık bilgisini bireyi bütüncül değerlendirmede kullanan, sağlık sorunlarını belirleyerek çözüm önerileri getiren, kanıta dayalı araştırmalar planlayan, sağlık/hasta eğitimi veren ve ekip çalışmasında etkin rol alan uzman hemşireler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders bütüncül yaklaşım, yaşam kalitesi, özbakım, sağlık/hasta eğitimi, terminal dönem hasta bakımı vb. konularda iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin uzmanlık düzeyinde bilgi verir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2010. Brunner LS, Smeltzer SC. Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2008.
Notlar
Potter AP, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 3rd Edition, Philedelphia, 1993.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erişkin bireyi yaşam döngüsü aşamalarında sağlık-hastalık kavramları ve bu durumları etkileyen faktörler açısından değerlendirir, bireyin yaşam kalitesini artırıcı hemşirelik bakım uygulamalarını gerçekleştirir. |
ÖÇ02 | İç hastalıkları sorunu olan bireyin (kronik hastalıklar, yoğun bakım, terminal dönem, rehabilitasyon) bakımı ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut ve öngörülemeyen karmaşık sorunları belirler. |
ÖÇ03 | Sahip olduğu teorik ve kuramsal bilgiyi kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını desteklemek amacıyla kullanır. |
ÖÇ04 | İç hastalıkları hemşireliği alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri sağlık/hasta eğitiminde kullanır. |
ÖÇ05 | İç hastalıkları sorunu olan bireyin bakımında sahip olduğu bilgiyi kullanarak ekip çalışmasında etkin rol alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Homeostasiz | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Beden İmgesi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yaşam Döngüsü | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sağlık-Hastalık Kavramı ve Bütüncül Yaklaşım | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kronik Hastalıklar ve Yönetimi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yaşam Kalitesi ve Öz Bakım | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Duyusal Yoksunluk | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Derse ilişkin kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ülkemizde Hastane Enfeksiyonları Sorunları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sağlık Eğitimi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hasta Eğitimi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ağızdan Alamayan Hastalarda Beslenme Yolları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Terminal Dönemdeki Hasta Bakımı | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hemşirelikte Ekip Çalışması | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Rehabilitasyon Hemşireliği | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ilişkin kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |