İHH537 İç Hastalıkları Hemşireliği l (Z)

5 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH537
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği l (Z)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İç hastalıkları hemşireliği alanındaki uzmanlık bilgisini bireyi bütüncül değerlendirmede kullanan, sağlık sorunlarını belirleyerek çözüm önerileri getiren, kanıta dayalı araştırmalar planlayan, sağlık/hasta eğitimi veren ve ekip çalışmasında etkin rol alan uzman hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders bütüncül yaklaşım, yaşam kalitesi, özbakım, sağlık/hasta eğitimi, terminal dönem hasta bakımı vb. konularda iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin uzmanlık düzeyinde bilgi verir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2010. Brunner LS, Smeltzer SC. Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2008.

Notlar

Potter AP, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 3rd Edition, Philedelphia, 1993.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erişkin bireyi yaşam döngüsü aşamalarında sağlık-hastalık kavramları ve bu durumları etkileyen faktörler açısından değerlendirir, bireyin yaşam kalitesini artırıcı hemşirelik bakım uygulamalarını gerçekleştirir.
ÖÇ02 İç hastalıkları sorunu olan bireyin (kronik hastalıklar, yoğun bakım, terminal dönem, rehabilitasyon) bakımı ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut ve öngörülemeyen karmaşık sorunları belirler.
ÖÇ03 Sahip olduğu teorik ve kuramsal bilgiyi kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını desteklemek amacıyla kullanır.
ÖÇ04 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri sağlık/hasta eğitiminde kullanır.
ÖÇ05 İç hastalıkları sorunu olan bireyin bakımında sahip olduğu bilgiyi kullanarak ekip çalışmasında etkin rol alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 4
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 3
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 5
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Homeostasiz Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Beden İmgesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yaşam Döngüsü Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sağlık-Hastalık Kavramı ve Bütüncül Yaklaşım Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kronik Hastalıklar ve Yönetimi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Yaşam Kalitesi ve Öz Bakım Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Duyusal Yoksunluk Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Derse ilişkin kaynakların okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ülkemizde Hastane Enfeksiyonları Sorunları Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sağlık Eğitimi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hasta Eğitimi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ağızdan Alamayan Hastalarda Beslenme Yolları Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Terminal Dönemdeki Hasta Bakımı Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Hemşirelikte Ekip Çalışması Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Rehabilitasyon Hemşireliği Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersle İlgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 12:48