CHH574 Ağrı Yönetimi

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH574
Ad Ağrı Yönetimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ağrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerinin sistemler üzerine etkisini ve hemşire tarafından kontrol altına alınmasının kazandırılması

Dersin İçeriği

..Ağrının fizyolojisi, sistemler üzerine etkisi ve hemşirenin ağrı kontrolündeki yeri ve sorumluluklarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ağrı Doğası ve Kontrolü Postoperatif Ağrı Tedavisi

Notlar

PUBMED Google akademik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ağrının fizyopatolojisini açıklayabilir, Ağrı patogenezini, iyon kanallarrının rolünü, ağrı yolaklarını tanımlayabilir Ağrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerini tanımlar.
ÖÇ02 Kontrol edilmeyen ağrının hasta üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar. Ağrı değerlendirmesini etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ03 Ağrı değerlendirmesinde kullanılan ölçüm araçlarını bilir. Tek boyutlu ve çok boyutlu ölçüm araçlarını bilir. Özel hasta gruplarında ağrı değerlendirmesini tanımlar.
ÖÇ04 Özel hasta gruplarında ağrı değerlendirmesini tanımlar. Ağrı değerlendirmesinde hemşirenin rollerini bilir.
ÖÇ05 Akut ağrıda kanıta dayalı farmakolojik analjeziyi bilir. Akut ağrıda kanıta dayalı farmakolojik olmayan analjezi uygulamalarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme,
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması.Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ağrı kontrolü neden önemlidir? Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Ağrı türlerine göre ağrının mekanizması (örn; nosiseptif, nöropatik) Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ağrının sınıflandırılması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kontrol edilmeyen ağrının sistemler üzerine etkisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bazı özel ağrı durumları (cerrahi, travma, yanık, göğüs ağrısı, karın ağrısı) Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ağrı değerlendirmesinin önemi ve kullanılan ölçekler Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Kronik ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ağrı mekanizmaları çerçevesinde farmakolojik olmayan ağrı tedavi yöntemleri (örneğin masajın kapı kontrol mekanizmasına etkisi) Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ağrı tedavisinin etik yönleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Öğrenci sunumları ve kritik verme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Vaka Tartışması-I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Vaka Tartışması-II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Vaka Tartışması-III Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:54