Genel Bilgi
Kod | SD0524 |
Ad | Orman Bakımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meşcere yapısı ve dinamikleri bağlamında orman bakımı uygulamalarını öğrenmek
Dersin İçeriği
Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Meşcere gelişim çağları ve koru ormanı meşcerelerinde bu çağlarda gerçekleştirilen bakım uygulamaları (gençlik ve kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama), Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım, İki arazi-alan çalışması
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Yok
Notlar
ORMAN BAKIMI - Yrd. Doç. Dr. Zafer YÜCESAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meşcere gelişim çağlarını açıklar, |
ÖÇ02 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde gençlik-kültür bakımı yöntemlerini uygular, |
ÖÇ03 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde sıklık bakımı yöntemlerini uygular, |
ÖÇ04 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde araralama yöntemlerini uygular, |
ÖÇ05 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde ışıklandırma ve alt tesis yöntemlerini uygular, |
ÖÇ06 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde budama yöntemlerini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı ve önemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Baltalık ve korulu baltalık ormanında bakım müdahalesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Asli ağaç türlerimizde gençlik bakımı uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Günübirlik arazi-alan çalışması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları, aralama biçimleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve esasları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Arazi-alan çalışması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Işıklandırma, alt tesis ve budama yöntemlerine karar verilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Işıklandırma, alt tesis ve budama uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |