Genel Bilgi
Kod | YBP235 |
Ad | Egzersiz Fizyolojisi ve Yaşlı Jimnastiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı egzersiz esnasında ve sonrasında organizmada meydana gelen değişikler ve egzersize verilen yanıtlar, performans değişiklikleri hakkında bilginin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapılar, Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanma, Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizler, Solunum sistemi ve egzersizler, Dolaşım sistemi ve egzersiz, Hormonal sistem ve egzersizler, Vitaminler ve Minareler, Aşırı antremanlılık hali, Hareket, germe ve eklem hareketleri, Sinir sistemi ve egzersiz fizyolojisi, Su terapisi havuz jimnastiği, Üst ekstremiteler Bağ dokusu ve has gelişmeleri, Dirsek ve omuz yaralanmaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Hjelm R. Draper, c, Spencer S. Anterior-İnferior, Capsular lengh İnsufficiency in the painful Shoulder. J Orthop Sports Phys Ther. 1996 Mar 2. Edholm.O.G; Weiner .J. The Principles and Practice of Human Phsiology Academic Pres. London 3. Gasser, G.A.Brooks, G.A.(1984): Metabolik Basis of Excess Post Exercise O Consumption. A Review. Med. And Sci. İn Sports Med. Vol
Notlar
1. Hjelm R. Draper, c, Spencer S. Anterior-İnferior, Capsular lengh İnsufficiency in the painful Shoulder. J Orthop Sports Phys Ther. 1996 Mar 2. Edholm.O.G; Weiner .J. The Principles and Practice of Human Phsiology Academic Pres. London 3. Gasser, G.A.Brooks, G.A.(1984): Metabolik Basis of Excess Post Exercise O Consumption. A Review. Med. And Sci. İn Sports Med. Volv
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapıları öğrenir. |
ÖÇ02 | Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Solunum sistemi ve egzersizleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Dolaşım sistemi ve egzersiz, hormonal sistem ve egzersizleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Hareket, germe ve eklem hareketlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Vücut mekaniğini ve su terapisi havuz jimnastiğini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fiziksel yapılar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Metabolik enerji, egzersiz ve toparlanma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kaslar ve egzersizler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sinir sistemi ve egzersizler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Solunum sistemi ve egzersizler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dolaşım sistemi ve egzersiz | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Hormonal sistem ve egzersizler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Vitaminler ve Minareler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Aşırı antremanlılık hali | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hareket, germe ve eklem hareketleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sinir sistemi ve egzersiz fizyolojisi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Su terapisi havuz jimnastiği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Dirsek ve omuz yaralanmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |