YBP235 Egzersiz Fizyolojisi ve Yaşlı Jimnastiği

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBP235
Ad Egzersiz Fizyolojisi ve Yaşlı Jimnastiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı egzersiz esnasında ve sonrasında organizmada meydana gelen değişikler ve egzersize verilen yanıtlar, performans değişiklikleri hakkında bilginin aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapılar, Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanma, Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizler, Solunum sistemi ve egzersizler, Dolaşım sistemi ve egzersiz, Hormonal sistem ve egzersizler, Vitaminler ve Minareler, Aşırı antremanlılık hali, Hareket, germe ve eklem hareketleri, Sinir sistemi ve egzersiz fizyolojisi, Su terapisi havuz jimnastiği, Üst ekstremiteler Bağ dokusu ve has gelişmeleri, Dirsek ve omuz yaralanmaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Hjelm R. Draper, c, Spencer S. Anterior-İnferior, Capsular lengh İnsufficiency in the painful Shoulder. J Orthop Sports Phys Ther. 1996 Mar 2. Edholm.O.G; Weiner .J. The Principles and Practice of Human Phsiology Academic Pres. London 3. Gasser, G.A.Brooks, G.A.(1984): Metabolik Basis of Excess Post Exercise O Consumption. A Review. Med. And Sci. İn Sports Med. Vol

Notlar

1. Hjelm R. Draper, c, Spencer S. Anterior-İnferior, Capsular lengh İnsufficiency in the painful Shoulder. J Orthop Sports Phys Ther. 1996 Mar 2. Edholm.O.G; Weiner .J. The Principles and Practice of Human Phsiology Academic Pres. London 3. Gasser, G.A.Brooks, G.A.(1984): Metabolik Basis of Excess Post Exercise O Consumption. A Review. Med. And Sci. İn Sports Med. Volv


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapıları öğrenir.
ÖÇ02 Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanmayı öğrenir.
ÖÇ03 Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizleri öğrenir.
ÖÇ04 Solunum sistemi ve egzersizleri öğrenir.
ÖÇ05 Dolaşım sistemi ve egzersiz, hormonal sistem ve egzersizleri öğrenir.
ÖÇ06 Hareket, germe ve eklem hareketlerini öğrenir.
ÖÇ07 Vücut mekaniğini ve su terapisi havuz jimnastiğini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hücre yapısı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Fiziksel yapılar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Metabolik enerji, egzersiz ve toparlanma Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kaslar ve egzersizler Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sinir sistemi ve egzersizler Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Solunum sistemi ve egzersizler Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Dolaşım sistemi ve egzersiz Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hormonal sistem ve egzersizler Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Vitaminler ve Minareler Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Aşırı antremanlılık hali Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hareket, germe ve eklem hareketleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sinir sistemi ve egzersiz fizyolojisi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Su terapisi havuz jimnastiği Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Dirsek ve omuz yaralanmaları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 110
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,40
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.11.2024 10:09