Genel Bilgi
Kod | MIM350 |
Ad | Peyzaj Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj mimarlarının çalışma prensipleri ve metodları hakkında farkındalık geliştirir, bitkisel tasarım prensipleri ve bahçe ve süs bitkilerinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, projelerindeki açık ve yeşil alanlar ile ilgili temel tasarım kararlarını verir.
Dersin İçeriği
Peyzaj mimarlığında temel kavramlar. Peyzaj mimarlığının tarihi. İnsan-doğa ilişkisi. Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı. Arazi biçimlendirme ve tesviye. Bahçe ve süs bitkileri. Peyzaj konstrüksiyon elemanları. Ödüllü projelerin analizleri. Peyzaj tasarım projesi çizilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kolektif, 2020. Mimarlıkta Peyzaj Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık. Oğuz Yılmaz, Pınar Köylü, 2021, Peyzaj Tasarımı – Temel Kavramlar ve Tasarım İlkeleri, YEM Yayın. Mert Ekşi, 2021, Çatı Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi.
Notlar
ilgili peyzaj tasarımı projeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsanın çevresi ile kurduğu ilişkinin önemini tanımlar ve yaşadığı çevredeki gelişmeler ve meslek pratiği ile ilişkili olarak değerlendirir |
ÖÇ02 | Peyzaj mimarlığının ne olduğu ile ilgili genel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Kentsel gelişim ve kentsel yeşil alanların ortaya çıkışı ve zamanla çeşitlenmeleri ile ilgili bilgiye sahip olur ve yaşadığı çevreye eleştirel yaklaşım geliştirir |
ÖÇ04 | Bahçe ve süs bitkileri ve bitkisel tasarım ilkeleri uygular |
ÖÇ05 | Çevresindeki açık ve yeşil alanlara karşı eleştirel bir yaklaşım geliştirir |
ÖÇ06 | Mimari projelerindeki açık ve yeşil alanlarla ilgili tutarlı ve doğru önerileri geliştirme becerisi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Peyzaj mimarlığı nedir anlam, kapsam, doğa, insan | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bahçe tarihi, dönem projesinin verilmesi | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Arazi ve bağlam, avan proje geliştirme | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 1 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 2 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 3 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 4 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili araştırma ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Peyzaj Projesi Geliştirme 1 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Peyzaj Projesi Geliştirme 2 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Peyzaj Projesi Geliştirme 3 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Peyzaj Projesi Geliştirme 4 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Peyzaj Projesi Geliştirme 5 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Peyzaj Projesi Geliştirme 6 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Peyzaj Projesi Geliştirme 7 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |