Genel Bilgi
Kod | BAC404 |
Ad | Akademik İngilizce IV |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik ve mesleki düzeyde İngilizce cümle ve kelime bilgisi kurallarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Akademik Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerileri ile ilgili konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve 2 Student's Book CUP Evolve 2 Workbook CUP Evolve 2 itools CUP
Notlar
Internet, Youtube, video
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirir. |
ÖÇ02 | Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, bilimsel alana yönelik metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapar. |
ÖÇ03 | Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik ve bilimsel alana yönelik metinler yazar. |
ÖÇ04 | Akademik çalışmaları özetler. |
ÖÇ05 | Akademik bir konuşmayı dinleyip, bunun hakkında akademik dil kullanarak konuşabilir. |
ÖÇ06 | Akademik makaleleri spesifik bilgi bulmak amacıyla tarar. |
ÖÇ07 | Akademik makaleleri özetleyip anlamca bir bütün halinde yazabilir. |
ÖÇ08 | İşletme alanıyla ilgili gerekli akademik kelimeleri bilir. |
ÖÇ09 | İngilizce dilinde akademik araştırma yapabilir. |
ÖÇ10 | Çalışmalarının sonuçlarını rapor edebilir. |
ÖÇ11 | Akademik makale yazabilir. |
ÖÇ12 | Yazdığı makaleyi sunabilir. |
ÖÇ13 | Akademik fikirleri tartışabilir. |
ÖÇ14 | Akademik sunumları dinleyerek anlayabilir. |
ÖÇ15 | İngilizce olarak İşletme hakkında profesyonel konuşma yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | İlgili programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dinleme - Ders notları hazırlama | Not alma üzerine video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Konuşma - Notlardan konuşma | İlgili video izlenemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Bir metindeki ilgili bilgilere odaklanmak için araştırma soruları kullanma | Araştırma soruları üzerine okuma metni | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Yazma - Bir metni özetleme | Özet yazma teknikleri üzerine okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Dinleme - Bir konferansın içeriğini tahmin ve analiz + farklı bilgi kaynaklarını kullanabilme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Konuşma - Araştırma bulgularını bildirme ve soru formüle etme | Örnek metinler inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Anlatım |
8 | Vize sınavı | Ders içeriğine çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okuma-Bir paragraftaki konu geliştirmeyi tanımlama ve internet arama sonuçlarını değerlendirme | Örnek metin incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Yazı yazma - Araştırma bulgularının raporlanması | Raporlandırma üzerine metin incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Dinleme - Konuşma ve sunumlarda metnin organizasyonu ve dilini anlama | Örnek video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Konuşma - Seminerde etkin katkılar sağlamak | Örnek seminer incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Okuma - Temel bilgileri karmaşık cümlelerde bulmak | Örnek metinlerin temel bilgiyi bulmak amacıyla okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Yazma - Bir metni anlamını bozmadan farklı kelimelerle ifade etmek | Paraphrasing yöntemlerini özetleyen metnin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yazma - Araştırma sonuçlarının raporlanması | Arşatırma raporu örnekleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Ders materyallerinin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders materyallerinin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |