Genel Bilgi
Kod | BAC442 |
Ad | e-Muhasebe |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BİLAL ZAFER BERİKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kamu kesimi ve özel sektörde muhasebe uygulamalarında bilgi teknolojilerindeki gelişmeler konusunda farkındalık yaratıp bunlardan yararlanarak hizmetlerin daha verimli hale getirilmesi konusunda öğrencilere bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Dijitalleşme, endüstri 4.0, büyük veri ve veri analitiği, blokzincir teknolojisi, Nesnelerin interneti, yapay zeka, bulut bilişim, muhasebe uygulamalarında; elektronik fatura kayıt sistemi, e-belge, e-muhasebe, e-irsaliye, e-fatura, e-defter, e-arşiv, e-tebligat, makine öğrenmesi konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Muhasebenin Dijital Dönüşümü ve Mali Mühendislik (2. Basm), İsmail Tekbaş, 2021, İstanbul, Ceres Yayınları.
Notlar
Blokzincir Teknolojisi Kripto Paralar ve Muhasebe Mesleği, 2021, Ankara: TÜRMOB Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin, dijitalleşmenin muhasebe mesleğine etkilerini açıklar. |
ÖÇ02 | Muhasebede e-defter, e-belge, e-tebligat, e-arşiv, e-devlet uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Endüstri 4.0, bulut bilişim, big data, yapay zeka, veri analitiğini açıklar. |
ÖÇ04 | e-sağlık, e-turizm, e-lojistik, e-ticaret vb. güncel kavramlarının içeriğini açıklar. |
ÖÇ05 | Blok zincir (Blokchain) teknolojisini ana hatlarıyla anlatır. |
ÖÇ06 | Yapay zeka, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti, robotik süreç otomasyonunu açıklar. |
ÖÇ07 | Dijitalleşmenin muhasebe mesleğine olası etkilerini açıklar. |
ÖÇ08 | Mali mühendislik kavramını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, dijitalleşme | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dijitalleşme öncesi ve sonrası | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dijitalleşme öncesi ve sonrası devam | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Endüstri 4.0 | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Büyük veri, veri analitiği | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Blokzincir teknolojisi | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Blokzincir teknolojisi devam | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nesnelerin interneti, yapay zeka | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bulut bilişim, e-Belge, e-Muhasebe | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | e-Belge, Elektronik Fatura Kayıt Sistemi (EFKS) | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | e-Fatura, e-Arşiv fatura, e-İrsaliye, e-Bilet, e-Yolcu Listesi | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | e-Tebliğ, e-Arşiv, e-Defter | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Makine öğrenmesi, robotik süreç otomasyonu, mali mühendislik | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mali mühendislik | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |