AR458 Önasya'da Demir Çağı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR458
Ad Önasya'da Demir Çağı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geç Assur ve Yeni Babil dönemleri ve özelliklerini öğrendikten sonra yakın çevrede çağdaş uygarlıklar ile organik bağlar kurabilmek

Dersin İçeriği

Önasya'da çok güçlü bir imparatorluk kurmuş olan Geç Assur ve aynı dönemde güney Mezopotamya'da krallık olan Yeni Babil dönemleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

K. Köroğlu - S. F. Adalı 2018, Assurlular, Dicle'den Toroslar'a Tanrı Assur'un Krallığı, YKY.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Yakındoğu'da MÖ I. Bin ilk yarısındaki uygarlıkların kültürlerini tartışır.
ÖÇ02 Geç Assur imparatorluğunun tasvir sanatını yorumlar.
ÖÇ03 Geç Assur imparatorluğu krallarının siyasi icraatlerini araştırır.
ÖÇ04 Geç Hitit, Frig, Kilikya ve Urartu ilişki kurar.
ÖÇ05 Bu dönemde Mezopotamya fiziki coğrafyasını tanımlar.
ÖÇ06 Eski Önasya'da bu dönem kültürlerini tanır.
ÖÇ07 Yeni Babil devletinin kültürünü ayırt eder.
ÖÇ08 Bu dönem Yakındoğu kültürlerini sanatıyla birlikte batıya aktarılan ögeler konusunu analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geç Assur imparatorluğunun fiziki coğrafyası ve yayılım alanları Literatür taraması
2 II. Assurnasirpal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı önerilen kaynakların okunması
3 II. Assurnasirpal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanat devam verilen kaynakların eleştirisi
4 III. Salmanassar dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı Literatür taraması
5 III. Salmanassar dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam konuyla ilgili kaynakların taranması
6 III. Tiglat-pleser dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı bulunan kaynakların okunması
7 III. Tiglat-pleser dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam yayın okuması
8 Ara Sınav ölçme ve değerlendirme
9 II.Sargon dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı Literatür taraması
10 II.Sargon dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam okunması gerekli yayınların seçimi
11 Sanharib dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı okunan yayınların eleştirisi
12 Assurbanipal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı ödev konusu seçimi
13 Yeni Babil imparatorluğunun fiziki coğrafyası ve yayılım alanları kaynakların tartışılması
14 Siyasi ve kültür tarihi ödevlerin son kontrolü
15 Yerleşimleri ve eserleri, babil kenti, babil kulesi, Semiramis'in asma bahçeleri ödev teslimi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.06.2023 07:53