Genel Bilgi
Kod | AB436 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Güreş) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
TEKNİK TAKTİK BECERİNİN UYGULANMASI
Dersin İçeriği
OYUN TEKNİK TAKTİK GELİŞİMİ
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders sunum ve slaytlar, Güreşte Öğretim Yöntemleri
Notlar
ders sunum ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlgili spor branşı ile ilgili kuralları bilir |
ÖÇ02 | Antrenman kavram ve terminolojisini bilir. |
ÖÇ03 | Antrenman yüklenme ilkelerini uygular. |
ÖÇ04 | Sporcunun gelişim özelliklerine bağlı çalışma metotlarını bilir. |
ÖÇ05 | Farklı yaş gruplarına yapılacak yüklenme ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. | ders bilgisi toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hazırlık dönemi öncesinde kullanılan testler ve oyuncu değerlendirmesi | performans testleri hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Takım kurma ve oyun sistemi belirleme | oyun sistemleri araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Birinci hazırlık periyodundaki yüklenme antrenmanına örnekler | yüklenme kavramının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İkinci hazırlık periyodundaki yüklenme antrenmanına örnekler | periyodizasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Müsabaka dönemi örnek antrenman planlaması | dünya şampiyonı antrenman programının araşatırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Müsabaka dönemi antrenman planlamasına göre günlük antrenman yüklenmeleri | antrenman yük hesabının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
|
9 | Müsabaka dönemi antrenman planlamasına göre haftalık antrenman yüklenmeleri | mikro makro programlamanın araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Müsabaka dönemi antrenman planlamasına göre aylık antrenman yüklenmeleri | makro programlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Müsabaka dönemi antrenman planlamasına göre yıllık antrenman yüklenmeleri | yıllık programlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | olimpik antrenman döngüsünde sporcunun performans durumunun takibi | sporcu performnas analizinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | olimpik peridizasyon içerisinde maç analizi | maç analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ruhsal ve zihinsel antrenman | zihinsel antrenman kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | genel tekrar | dönem tekrarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 3 | 72 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
AKTS | 5 AKTS |