Genel Bilgi
Kod | ECS213 |
Ad | Halkla İlişkiler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencilere halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik temel bilgilerin öğretilmesi sağlanacaktır.
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik temel beceriler edinip bu becerileri uygulayabileceği yöntemler geliştirir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Çelebi, E. "Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?", Nobel, Ankara, 2019
Notlar
Çelebi, E. "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin Etkinliğini Ölçme: Özel ve Kamu Sağlık Kuruluşlarının Karşılaştırılması", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halkla ilişkiler alanındaki temel kavramları ve modelleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Halkla ilişkilerde yaratıcı düşünmeyi geliştirici yöntem ve stratejileri kullanılabilir. |
ÖÇ03 | Halkla ilişkiler uygulamalarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
ÖÇ04 | Alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri uygulayabileceği yöntemleri kullanır. |
ÖÇ05 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Yerel, ulusal ve uluslararası uygulamaları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ07 | Halkla ilişkiler uygulamalarının gerektirdiği düzeyde görsel tasarım uygulamaları bilgisine sahip olur. |
ÖÇ08 | Yerel ve global halkla ilişkiler uygulamalarının ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir. |
ÖÇ09 | Yaratıcı tekniklerini kullanarak Halkla ilişkiler uygulamları yaratır. |
ÖÇ10 | Halkla ilişkilerin toplumsal işlevlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir. |
ÖÇ11 | Halkla ilişkilerin gündelik hayata yönelik sosyal etkilerini öğrenir. |
ÖÇ12 | Sosyal medyadaki Halkla ilişkiler uygulamalarını inceleyip analiz edebilir. |
ÖÇ13 | Halkla ilişkiler uygulamalarıyla ilgili son trendleri öğrenir. |
ÖÇ14 | Farklı alanlarda Halkla ilişkiler ile ilgili plan ve uygulamalar geliştirir. |
ÖÇ15 | Halkla ilişkiler uygulamalarını kurumsal amaçlarla bütünleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler uygulamalarına genel bir bakış | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Halkla ilişkiler uygulamalarının gündelik hayata etkileri | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Modernizm ve Halkla ilişkiler | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Halkla ilişkiler ve kitlelerin yönlendirilmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Halkla ilişkiler ve toplum kültürü | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Halkla ilişkiler ve imaj | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Halkla ilişkiler ve popüler kültür | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Halkla ilişkiler ve kültür endüstrisi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Küresel Halkla ilişkiler plan ve uygulamalarının incelenmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yerel Halkla ilişkiler plan ve uygulamalarının incelenmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Evrensel İnsan Hakları Uyulamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Ödüllü Halkla ilişkiler uygulamalarının incelenmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Kamu Spotlarının İncelenmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |