Genel Bilgi
Kod | ECF234 |
Ad | Klinik Mikrobiyoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BEHİCE KURTARAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, mikrobiyoloji ile ilgili temel laboratuvar becerisi kazandırmak; kültür yapma, mikroskop kullanma, mikroskopik inceleme için preparat hazırlama ve boyama, çeşitli enfeksiyon etkenlerini morfolojik olarak inceleme, besiyerinde üreme özelliklerine göre ve çeşitli testlerle biyokimyasal özelliklerine göre sınıflandırma, antimikrobiyal duyarlılık testlerini ve temel serolojik testleri uygulayabilme gibi mikrobiyolojik yöntemleri uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların kültürü ve kültürden alınan numunelerin manipülasyonları, incelenmesi, yorumlanması ve belirli amaçlar doğrultusunda kullanımı gibi temel mikrobiyoloji uygulamalarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Güncel internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Epidemi ve pandemi kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Gram pozitif kokların sıklıkla neden olduğu enfeksiyonları sayar. |
ÖÇ03 | Streptokokları hemolitik özelliklerine göre gruplandırır. |
ÖÇ04 | Enfeksiyon etkeni olarak sık karşılaşılan gram pozitif basilleri sayar. |
ÖÇ05 | Enterobacteriaceae ailesinin identifikasyonunda kullanılan biyokimyasal testleri sayar. |
ÖÇ06 | Gruber-Widal testini açıklar. |
ÖÇ07 | Pseudomonas aeruginosa'nın sık neden olduğu enfeksiyonları sayar. |
ÖÇ08 | Tüberküloz tedavisinde kullanılan ilk seçenek antitüberküloz antibiyotikleri sayar. |
ÖÇ09 | Gastroenterit etkenlerini sayar. |
ÖÇ10 | Bakteriyel atipik pnömoni etkenlerini sayar. |
ÖÇ11 | Sifiliz tanısı ve taramasında kullanılan serolojik testleri açıklar. |
ÖÇ12 | Hepatit B tanısında kullanılan temel serolojik göstergeleri sayar. |
ÖÇ13 | Transplasental olarak bulaşabilen mikroorganizmaları sayar. |
ÖÇ14 | Candida albicansın sıklıkla neden olduğu enfeksiyonları sayar. |
ÖÇ15 | Amipli dizanteri etkenini söyler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıkları: tanı, tedavi ve korunma | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Özel konakta enfeksiyonlar | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Solunum yolu enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Deri, yumuşak doku, kemik ve eklem enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hematopoetik sistem ve kardiyovasküler enfeksiyonlar | Ders notları, kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
6 | Gastrointestinal sistem enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sürveyans ve antimikrobiyal yönetimde klinik mikrobiyoloji | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları, kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İdrar yolu enfeksiyonları-Genitoüriner sistem enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | SSS enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hepatitler | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hastane enfeksiyonları ve kontrolü | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Edinilmiş bağışıklık yetmezliği sendromu | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bakteri ve virüs aşıları-İmmünizasyon | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tüberküloz-Ektoparazitler | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Ders notları, kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Ders notları, kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |