Genel Bilgi
Kod | ECF501 |
Ad | Mezuniyet Projesi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Didem YILMAZ ORAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. CEM YAMALI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Eczacılık alanında belirlenen konu hakkında bilgi toplama, araştırma konusu seçme, planlama, yürütme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eczacılık alanında güncel bir konu ile ilgili literatür taramasının yapılması, literatür konularının tartışılması, araştırılması, değerlendirilmesi ve değerlendirme sonucunda rapor halinde yazılması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
İlgili anabilim dallarının ders kitapları ve notları
Notlar
https://scholar.google.com/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Eczacılık alanında belirlenen bir konuda teorik ve/veya pratik araştırmayı planlar. |
ÖÇ03 | Eczacılık alanında belirlenen bir konuda teorik ve/veya pratik araştırmayı yürütür. |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları yorumlar. |
ÖÇ05 | Elde ettiği sonuçları bir rapor halinde hazırlama ve sunma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mezuniyet projesi konusunun alınması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Çalışma takviminin belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Araştırma konusu ile ilgili güncel makalelerin taranması-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Makalelerinin danışman ile birlikte incelenmesi-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Araştırma konusu ile ilgili güncel makalelerin taranması-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Makalelerin danışman ile birlikte incelenmesi-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Teorik ve/veya deneysel çalışma düzeninin tasarlanması/kurulması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-IV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Araştırma sonuçlarına ilişkin rapor hazırlanması I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma sonuçlarına ilişkin rapor hazırlanması II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |