ISLS301 Pazarlama

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISLS301
Ad Pazarlama
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar: Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Prof.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA , 2013. Diğer Kaynaklar: Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005.

Notlar

Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, Geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular.
ÖÇ02 Pazarlama araştırmasının temellerini açıklar.
ÖÇ03 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ04 Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini tanır.
ÖÇ05 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi analiz yöntemlerini uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Stratejik Planlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Çevresi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Pazarlama Araştırması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tüketici Davranışları ve Karar Verme İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ürün kavramı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tutundurma (Promosyon) İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Fiyatlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İnternette Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Küresel Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 127
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,08
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 08:37