Genel Bilgi
Kod | ME253 |
Ad | Engineering Mechanics II (Dynamics) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maddesel nokta ve rijit cisimlerin dinamik problemlerinin genel yapısını kavrayabilme ve gerçek hayatta uygulayabilme.
Dersin İçeriği
Maddesel nokta ve rijit cisimlerin kinematik ve kinetiği
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dinamik problemlerin genel yapısının ve çözümünde yapılan mühendislik kabullerinin kavranması. |
ÖÇ02 | Maddesel noktanın doğrusal hareketinde kinematik büyüklüklerin elde edilmesi ve aralarındaki ilişkilerin tesbiti. |
ÖÇ03 | Math I kazanımlarının hareket grafiklerine ygulanması |
ÖÇ04 | Math II/Integral kazanımlarının maddesel noktaların hareketine uygulanması |
ÖÇ05 | Birden fazla maddesel noktanın doğrusal hareketinin tanımlanmasını öğrenme. |
ÖÇ06 | Bağıl ve mutlak hareketlerin kavranması |
ÖÇ07 | Kartezyen koordinatlarda 2D/3D hareketlerin kavraması |
ÖÇ08 | Teğet ve normal koordinatlarda 2D/3D hareketlerin kavraması |
ÖÇ09 | Kutupsal/silindirik koordinatlarda 2D/3D hareketlerin kavraması |
ÖÇ10 | Rijit cismin düzlemsel hareketlerinin kavranması |
ÖÇ11 | rijit cisim kinematiğine ait uygulamalar |
ÖÇ12 | Newtonun . hareket kanununun maddesel noktalar ve rijit cisimlere uygulanma prensiplerinin kavranması |
ÖÇ13 | Newton'un ikinci kanununa ait kazanılan öğretilerinpörneklerle pekiştirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dinamiğe giriş: Tanımlama, sınıflandırma. Kabuller: Maddesel nokta ve rijit cisim. | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Maddesel noktaların doğrusal hareketi. Kinematik büyüklükler arasındaki ilişki. Bir dinamik problemi genel yapısı. | Türev / Math I | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hareket grafikleri ve yorumlanması. | Fonksiyonların grafiklerinin çizimleri / Math I | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İvmenin bir fonksiyon olarak verilmesi durumunda maddesel noktaların hareketinin tanımlanması. | Integral / Math II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Birden fazla maddesel noktanın hareketi. | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Maddesel noktaların mutlak ve bağıl hareketleri | Vectörler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Maddesel noktaların eğrisel hareketi: Kartezyen koordinatlar | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
9 | Maddesel noktaların eğrisel hareketi: Teğet ve normal koordinatlar. | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Maddesel noktaların eğrisel hareketi: Polar ve silindirik koordinatlar. | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Maddesel noktaların kinetiği: Newton'un ikinci hareket kanunu | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
12 | Farklı koordinat sistemlerinde maddesel noktaların kinetiğine ait örnekler | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
13 | Rijit cisimlerin kinematiği: Dönme, ötelenme ve genel düzlemsel hareket | Rijit cisimlerin statiği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Rjit cisim kinematiği örnekleri | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
15 | Rijit cisimlerin kinetiği | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |