Genel Bilgi
Kod | ME357 |
Ad | Statistics and Quality Control |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İstatistiki kalite kontrol yöntemlerini ve kavramlarını öğrenme
Dersin İçeriği
İstatistiğe giriş. İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. Olasılık ve İstatistik. Olasılık dağılımları. Olasılık yoğunlukları. Örneklem dağılımları. İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Probability & Statistics for Engineers & Scientists 9th Edition, 2016, Ronald Walpole, Raymond Myers, Sharon Myers, Keying Ye,
Notlar
Probability & Statistics for Engineers & Scientists 9th Edition, 2016, Ronald Walpole, Raymond Myers, Sharon Myers, Keying Ye,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizini öğrenir. |
ÖÇ02 | Olasılık kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Olasılık dağılımlarını ve olasılık dağılım fonksiyonlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Örneklem dağılımlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | İstatistiksel sonuç çıkarma ve hipotez testini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğe giriş. | Ders kitabı, Bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. | Ders kitabı, Bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi-2. | Ders kitabı, Bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Olasılık | Ders kitabı, Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Olasılık-2. | Ders kitabı, Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Olasılık dağılımları | Ders kitabı, Bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Arasınav | Yazılı Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Olasılık dağılımları-2. | Ders kitabı, Bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Olasılık yoğunlukları | Ders kitabı, Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Olasılık yoğunlukları-2. | Ders kitabı, Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Örneklem dağılımları | Ders kitabı, Bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Örneklem dağılımları-2. | Ders kitabı, Bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi | Ders kitabı, Bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi-2. | Ders kitabı, Bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi-3. | Ders kitabı, Bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Final sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |