TT205 Moda Tarihi 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT205
Ad Moda Tarihi 1
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanat tarihinin önemli ustaları ile desenleri doğrultusunda, canlı modele akademik bakış açısı ile yaklaşarak; temel plastik elemanlardan çizgi nin kullanımına yönelik çözümlemeler yapabilme.

Dersin İçeriği

Bu ders; resmin temel teknik, plastik ve estetik konularında teorik bilgilendirmeyi ve renk, ışık, kompozisyon, gibi resimsel konularda uygulama yaptırarak iki boyutlu yüzeyin olanaklarını tanıtıp, ortaya çıkan sonuçların yorumlanmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Pendergast, Sara and Tom, “Fashion, Costume and Culture”, United States America, 2004. L. Rawlond-Warne, “Costume”, Dorling Kindersley, United States America, 1992. Hart, Avril and North, Susan, “Historical Fashion In Detail The 17 th and 18 th Centuries”, V & A Publications, London, 2002. Elgin, Kathy, “Elizabethan England” Fact On Files, New York, 2005. Onur, Nur, “Moda Bulaşıcıdır”, Epilson Yayınları, İstanbul. 2004. Gürsoy, Tahir, “Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda”, Omaş Baskı, İstanbul, 2004. Fukai, Akiko, “The Collection Of The Kyoto Costume Institute, Fashion: A History From The 18th To The 20th Century”, Taschen, İtalya, 2002.

Notlar

Modanın 300 Yılı” Video Sunumu. “17. Yüzyıl Avrupası’nda Türk İmajı” Video Sunumu. “Moda Tarihi Videoları (Romantic, Victorian, Georgian)” Video Sunumu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, giysilerin sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirir.
ÖÇ02 Öğrenciler, moda tarihi alanında edindiği kuramsal bilgileri anlar.
ÖÇ03 Öğrenciler, geçmişten günümüze insanların giydiği giysileri tanır.
ÖÇ04 Öğrenciler, moda tarihi alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlar.
ÖÇ05 Öğrenciler, moda tarihi alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulamalı çalışmalarında kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği-moda kavramı hakkında genel bilgi ve açıklamalar. Modanın evriminde yer alan başlıca etkenler. Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Modanın yayılma alanı: Giysi, Giyimin aksesuarları, Beden, Konut ve Otomobil. Modanın Sosyo-psikolojisi. Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Giyside modanın tarihi-geçmişten günümüze moda tarihi. Modayı etkileyen olaylar, toplumlar, kişiler ve Moda akımları. Öğrencilerin araştırma konularının belirlenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Antik Mısır dönemi Giysi Tarihi: Moda tarihinin zaman çizelgesi yapılacak. Kütüphane ve internet araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Antik Girit giysi tarihi Antik Yunan giysi tarihi Görsel sunumların hazırlığı. Zaman çizelgesi için Antik Girit ve Antik Yunan dönemleri görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Roma dönemi giysi tarihi. Toga, Tunik, Iç çamaşırı, Ayakkabı, Mücevher, Saç Modelleri. Bizans Dönemi Görsel sunumların hazırlığı. Zaman çizelgesi için Roma dönemi ve Bizans Dönemi giysi görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Ortaçağda giysi Tarihi- Romanesk Dönem Gotik Dönem Zaman çizelgesi için Romanesk ve Gotik dönemi görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rönesans dönemi giysi tarihi Barok dönemi giysi tarihi Zaman çizelgesi için Rönesans dönemi ve Barok Dönemi görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Rokoko dönemi giysi tarihi 19. Yüzyıl Giysi Tarihi Zaman çizelgesi için Rokoko dönemi ve 19. Yüzyıl görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 19. Yüzyıl Giysi Tarihi İmparatorluk dönemi giysi tarihi - Viktorya dönemi giyim tarihi Zaman çizelgesi için 19. Yüzyıl Giysi Tarihi ve İmparatorluk Dönemi görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İmparatorluk dönemi giysi tarihi - Viktorya dönemi giyim tarihi (Devam) Zaman çizelgesi için 19. Yüzyıl Giysi Tarihi ve İmparatorluk Dönemi görsellerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Giysi tarihi (elbise,etek,pantolon tarihçeleri) Görsellerin araştırılması, giysi modası tarihi içerisinde evrimin incelenmesi. Kütüphane araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Giysi tarihi (iç çamaşırı, çorap tarihçeleri) Görsellerin araştırılması, giysi modası tarihi içerisinde evrimin incelenmesi. Kütüphane araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
15 Giysi tarihi (şapka,kravat tarihçeleri) Görsellerin araştırılması, giysi modası tarihi içerisinde evrimin incelenmesi. Kütüphane araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 02:24