Genel Bilgi
Kod | SD0394 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgilikendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanaklarıyaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kariyerle ilgili kavramlar (Koçluk, Mentörlük, Özyeterlilik, Özgüven, Yetenek, Duygusal Zeka, Liderlikvb) Kariyer planlama kriterlei (kişisel özellikler, değerler, SWOT analizi vb) sektörden ilgili kişilerle beyin fırtınası,bireysel kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Yaratıcı kariyer koçluğu (Liane Hambly)
Notlar
Ders sırasında uygulanan çeşitli koçluk araçları Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı) İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyerle ilgili kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini uygular |
ÖÇ03 | Kariyer olanaklarını yönetir |
ÖÇ04 | Değerlerini betimler ve seçimlerini değerlerine yönelik yapar |
ÖÇ05 | Yeteneklerini, bilgi, beceri ve deneyimlerini açıklar |
ÖÇ06 | Kısa ve uzun vadeli kariyer planını yapar ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi: Kariyer tanımı. Kariyer Planlamanın Önemi. Kariyerin tarihçesi | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Koçluk, Mentörlük, Özyeterlilik, Liderlik Kavramları) | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kariyer Planlama Sürecinde Kavramlar (Özgüven, Yetenek, DuygusalZeka vb.) | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Öz değerlendirme (Kişilik özelliklerinin belirlenmesi) | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Değerler Kavramı | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İş insanları ile kariyer buluşması | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kariyer Planlama Sürecinde SWOT analizi | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | iş dünyası temsilcileriyle buluşma | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kariyer Sürecinde VİZYON | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Özgeçmiş hazırlama ve mülakat teknikleri | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Girişimcilikve Girişimci nedir | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kariyer Amaçlı Alan Araştırmalarıve EtkiliEtkinlikler (Kariyer Hakkındaki Gerçekler Staj Fuar Network Ağı) | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | sektör temsilcileriyle beyin fırtınası | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kısa ve Uzun Vadeli Kariyer Planı Oluşturulması | Ders notlarıve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |