SD0357 Bilime Yön Verenler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0357
Ad Bilime Yön Verenler
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK


Dersin Amacı

Bilim tarihinde önemli yer tutan, sağlık bilimleri alanlarındaki ilklere imza atan bilim insanları ve olaylar hakkında kazanımlar elde etmek.

Dersin İçeriği

Bilim tarihinde, sağlık bilimleri alanlarında önemli katkıları olan bilim insanları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimin tanımını yapar.
ÖÇ02 Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar.
ÖÇ03 Bilimin kaynaklarını açıklar.
ÖÇ04 Bilim tarihini açıklar.
ÖÇ05 Tarihten bugüne bilimin gelişimini açıklar.
ÖÇ06 İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını tanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilim insanı kime denir Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimin kaynakları Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilimin tarihi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilim devrimi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sağlık Bilimlerinde Önemli Gelişmeler 1 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sağlık Bilimlerinde Önemli Gelişmeler 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 1 17
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS