Information
Code | SD0357 |
Name | Movers to Science |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Label | NFE Non-Field Elective Courses (University) UCC University Common Course |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Course Instructor |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To gain gains about scientists and events that have an important place in the history of science, and who are the first in the fields of health sciences.
Course Content
In the history of science, they will have information about people and science studies who have made important contributions to the dimensions of health sciences.
Course Precondition
Resources
Lecture notes
Notes
History of Science, Colin A. Ronan, TUBITAK Academic Broadcast
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | It identifies science. |
LO02 | It define who can be called a scientist. |
LO03 | Explain the sources of science. |
LO04 | Explain the history of science. |
LO05 | Explain the development of science from history to the present. |
LO06 | It met scientists who have inventions in the field of their interests. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | What is science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Who is scientist | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Resources of science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | History of science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Revolution of science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Important Advances in Health Sciences 1 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Important Advances in Health Sciences 2 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Homework preparation | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Informations about a scientist 1 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Informations about a scientist 2 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Informations about a scientist 3 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Informations about a scientist 4 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Informations about a scientist 5 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Informations about a scientist 6 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Informations about a scientist 7 | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Performance | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | Performance | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 17 | 1 | 17 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 3 | 10 | 30 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Total Workload (Hour) | 75 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,00 | ||
ECTS | 3 ECTS |