TT209 Buluş Kompozisyon

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT209
Ad Buluş Kompozisyon
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tekstil tasarımlarının baskıya hazır hale getirilmesini ögrenir.Kumaş türüne göre desen tasarımını yapmayı kavrar.

Dersin İçeriği

Tasarımların baskıya hazırlama aşamaları ve detayları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Tasar, Hulusi Güngör Temel Tasarım Latife Gürer Tekstil Yüzey Tasarımı Yaratı Sürecinde Renk Semra Gür Üstüner (Sanatta Yeterlik Tezi) internet kaynakları Çağlarca, S., Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Kitabevi,İst.,1993.

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biçim birimde bir yön verilerek vektörün yönünü saptama ve çözümlenmesini raport tekrarını belirler öğrenir.
ÖÇ02 Tekstil yüzeylerinin baskıya hazır hale getirilmesi biçim birimlerin yorumlama becerisini kazanır.
ÖÇ03 Deseni oluştururken deseni sonsuza kadar çıkarma özelliğine sahip olur.
ÖÇ04 Desen şablon figür oranları ve çizim,ışık renk kombinasyonları farklı boyama teknikleri ile kumaş dokusunun kağıda aktarılmasını açıklar.
ÖÇ05 Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur.
ÖÇ06 Öğrenci tekstil tasarımının yaratıcı ve görsel becerilerini teknolojiyle birleştirip açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeri hakkında bilgi verilmesi Tasarım öğe ve ilkeleri ile ilgili sunum Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Birim oluşturma , kurşun kalem ve mürekkep ile resimleme. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Birimin yeni sistemler ile çeşitlenmesi. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 1 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 2 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 1 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 2 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Öğrenci proje sunumu hazırlamalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Üçgen birim oluşturmak için uygun kesitler alma. Anlatılan sistem önermeleri ile 3 farklı birimden altıgen sistem örnekleri oluşturma. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Büyük-küçük ilişkisi. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Büyük-küçük ilişkisi ve doku. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Boşluk doluluk ilişkisi Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci final sınavında teslim edeceği dosya için eksik konuların tamamlar. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarım ve uygulamalarını dosya ile sunar Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2023 01:43