Genel Bilgi
Kod | TE005 |
Ad | Gıda Ürünlerinde Tüketici Davranışları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin bir tüketici çalışmasını başından sonuna kadar uygulayabilmesi için gerekli becerilerini kazanır.
Dersin İçeriği
Tüketici Davranışlarıyla ilgili temel kavramlar, tüketici davranış modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler (ekonomik, sosyal ve kişisel, psikolojik faktörler), tüketici araştırmalarında kullanılan başlıca veri toplama ve analiz yöntemleri, tüketici araştırmalarında güncel konular.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G., 2005. Principles Of Marketing. Pearson Education Limited. England
Notlar
Ders Notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici davranışları konusunda temel bilgi ve kavramların edinilmesi |
ÖÇ02 | Tüketici davranış modellerinin öğrenmenilmesi |
ÖÇ03 | Tüketici davranışlarına yönelik araştırmaların planlanmasının ve uygulanmasının öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Tüketici araştırması türlerini ve bunlara yönelik süreçleri öğrenerek, uygulayabilme becerisinin kazandırılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramlar (tüketim, tüketici, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışı bilimi ve gelişimi) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
2 | Tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri (Durum analizi, Pazar bölümleme, hedef Pazar seçimi, konumlandırma ve pazarlama karması) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tüketici davranış modelleri, Açıklayıcı modeller (Marshalian İktisadi Modeli, Freud'un psikoanalitik ) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
4 | Tüketici davranış modelleri, Pavlov'un öğrenme modeli, Maslow'un insan ihtiyaçları hiyerarşisi, ) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
5 | Tüketici davranış modelleri- Tanımlayıcı modeller (EKB modeli, Nicosia modeli, Howard-sheth modeli) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
6 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, Ekonomik faktörler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
7 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler -Psikolojik faktörler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, Sosyo-kültürel faktörler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
10 | Tüketicilerin satın alma davranış türleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tüketici davranışlarına yönelik araştırmaların planlanması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tüketici davranışlarına yönelik araştırmaların uygulanması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tüketici davranışlarına yönelik araştırmaların sunulması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Farklı tüketici davranışı araştırmaları uygulamaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |