Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Makine | |
| Kod | BDC205 |
| Ad | Bilgisayar Destekli Çizim-II |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 8 AKTS |
| Yerel Kredi | 4.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; bilgisayar destekli üç boyutlu çizim ve montaj yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Üç Boyutlu Çizim ve Düzenleme Komutları, Katı Model Ouşturma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Solid Works Uygulamaları/Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Benli ,Solid Works /Haluk Tatar
Notlar
Ders Hocasının notları ve slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Üç boyutlu çizim programı komutlarını kullanır. |
| ÖÇ02 | Taslak çizim ,üç boyutlu katı modelleme yapar. |
| ÖÇ03 | Üç boyutlu katı modelleme yapar. |
| ÖÇ04 | Üç boyutlu yüzey modelleme yapar. |
| ÖÇ05 | Üç boyutlu modelin montajını yapar. |
| ÖÇ06 | Üç boyutlu modelin teknik resmini oluşturur. |
| ÖÇ07 | Orginal bir ürün tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 5 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | 5 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Üç boyutlu çizim program komutları ve BDÇ yazılımını çalıştırma, Menü ve araç çubuklarını kulanma | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 2 | 3B Çizim Koordinat Sistemi ve Temel Parametreler | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Yükseklik Vererek,Döndürerek,Süpürerek Katı Oluşturmak | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 4 | Hazır Prizmatik Katıları Kullanarak Model Oluşturmak | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Taslak çizme ve çizilen taslaktan katı model oluşturma | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Solid Editing Araç Çubuğu | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Katı modelin temel görünüşlerinin oluşturulması,tasarımın yapılması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,solid works programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Katı modelin temel görünüşlerinin oluşturulması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Üç boyutlu yüzey modelleme, Yükseklik Vererek,Döndürerek,Süpürerek Yüzey Oluşturmak | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Üç boyutlu model montajı | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
| 12 | Temel görünüşün oluşturulması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Yardımcı görünüşlerin oluşturulması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Görünüşlerin ölçülendirilmesi | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Görünüşlerin ölçülendirilmesi,BDÇ yazılımları arası veri dönüşümleri yapma, | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,solid works programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,solid works programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
| AKTS | 8 AKTS | ||