Information
| Unit | ADANA VOCATIONAL SCHOOL |
| Code | BDC205 |
| Name | Computer Aided Drawing II |
| Term | 2023-2024 Academic Year |
| Semester | 3. Semester |
| Duration (T+A) | 3-3 (T-A) (17 Week) |
| ECTS | 8 ECTS |
| National Credit | 4.5 National Credit |
| Teaching Language | Türkçe |
| Level | Ön Lisans Dersi |
| Type | Normal |
| Label | C Compulsory |
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
| Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
| Course Instructor |
Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL
(Güz)
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
In this course aim, making computer-aided three-dimensional drawings and assembly
Course Content
Three Dimensional Drawing and Editing Commands, Solid Mode
Course Precondition
No
Resources
Solid Works Uygulamaları/Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Benli ,Solid Works /Haluk Tatar
Notes
Instructor's notes and slides
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes |
|---|---|
| LO01 | It uses three-dimensional drawing program commands. |
| LO02 | Draft drawing, makes three-dimensional solid modeling. |
| LO03 | Makes three-dimensional solid modeling. |
| LO04 | Makes three-dimensional surface modeling. |
| LO05 | Makes the assembly of the three-dimensional model. |
| LO06 | Creates the technical drawing of the three-dimensional model. |
| LO07 | Designs an original product. |
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|---|
| PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have basic theoretical knowledge about mathematics, science and machinery | 3 |
| PLO02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Learns machine drawing and design rules. | |
| PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | The machine can perform the design part using packet programs. | 5 |
| PLO04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Writes the necessary programs for computer aided benches (CNC). | |
| PLO05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | As a machine technician, she follows the innovations of the era in her field (CAD-CAM-CNC). | 5 |
| PLO06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Knows machining and chipless production methods. | |
| PLO07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Selects the appropriate material for manufacturing | |
| PLO08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Selects the appropriate cutting tool parameters for the workpieces. | |
| PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | In the field of machinery, basic measurement techniques are based on scientific methods stays use. | |
| PLO10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | He learned the innovations in science and technology in the field of machinery. develops itself continuously by following it with a foreign language. | |
| PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Applies the knowledge and skills acquired in the work on the Machinery Program with the awareness of the professional skirt. | |
| PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have the ability to plan the process(s) related to the field in a way that will meet the expectations of the sector. | 5 |
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods |
|---|---|---|---|
| 1 | Three-dimensional drawing commands and run the program, Use of menus and toolbars | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 2 | 3D Drawing Coordinate System and Basic Parameters | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Creating a Solid by Height, Creating a Solid by Revolving, Creating a solid by Sweeping | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 4 | Creating a Model Using Stock Prismatic Solids | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Create a solid model using draft drawing | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Solid Editing Toolbar | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Basic model of solid model | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Mid-Term Exam | Repetition of topics, reading source books, drawing practice using solid works program. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Creating the basic appearance of solid model | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Three-dimensional surface modeling,Creating a Surface by Height, Creating a Surface by Revolving, Creating a Surface by Sweeping | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Installation of three-dimensional model | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
| 12 | The creation of the basic appearance | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Supporting the creation of images | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Dimensioning the basic appearance | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Dimensioning the basic appearance.,Making data conversions between softwares | reading about topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Term Exams | Repetition of topics, reading source books, drawing practice using solid works program. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Term Exams | Repetition of topics, reading source books, drawing practice using solid works program. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Assessment (Exam) Methods and Criteria
| Assessment Type | Midterm / Year Impact | End of Term / End of Year Impact |
|---|---|---|
| 1. Midterm Exam | 100 | 40 |
| General Assessment | ||
| Midterm / Year Total | 100 | 40 |
| 1. Final Exam | - | 60 |
| Grand Total | - | 100 |
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 6 | 84 |
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 6 | 84 |
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 6 | 6 |
| Final Exam | 1 | 18 | 18 |
| Total Workload (Hour) | 192 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 7,68 | ||
| ECTS | 8 ECTS | ||