Genel Bilgi
Kod | MKN228 |
Ad | Hidrolik Pnömatik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, hidrolik pnömatik sistemlerin kurulumunu yapmak ve bakım onarım işlemlerine ait yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Hidrolik sistemlerle ilgili işlemler yapmak. Pnömatik sistemlerle ilgili işlemler yapmak Tezgahların temel bakım ve onarımlarını yapmak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri, A. T. Tipi HİDROLİK PNÖMATİK DERS NOTLARI, Y.YARAR
Notlar
Konu ile ilgili tüm kitaplardan yararlanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrolik temel ilkelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Hidrolik devre elemanlarını tanıyabilecektir. |
ÖÇ03 | Hidrolik devre şemalarını oluşturabilecektir. |
ÖÇ04 | Hidrolik sistemlerde arızaları tespit edilebilecektir. |
ÖÇ05 | Pnömatik temel ilkelerini tanımlar |
ÖÇ06 | Pnömatik devre elemanlarını tanıyabilecektir. |
ÖÇ07 | Pnömatik devre şemalarını oluşturabilecektir. |
ÖÇ08 | Pnömatik sistemlerde arızaları tespit edebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidroliğin temel ilkelerini tanımak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hidrolik sistemlerin avantaj ve dezavantajları | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hidrolik Devre Elemanları sembolleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hidrolik Devre Elemanları çalışma sistemleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hidrolik Devre Elemanları çalışma sistemleri_2 | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hidrolik Devre Şeması Oluşturmak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hidrolik Devre Şeması Oluşturmak_2 | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
9 | Hidrolik Sistemlerin Arızalarını Tespit Etmek | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Pnömatiğin temel ilkelerini tanımak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Pnömatik sistemlerin avantaj ve dezavantajları | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pnömatik Devre Elemanları sembolleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Pnömatik Devre Elemanlarını çalışma sistemleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Pnömatik Devre Şeması Oluşturmak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Pnömatik Sistemlerin Arızalarını tespit Etmek_2 | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |