Genel Bilgi
Kod | MKN222 |
Ad | Termodinamik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye, temel termodinamik kavramları ve termodinamik kanunlarını, açık ve kapalı sistemlere uygulayabilecek yeterliliklerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Öğrenciye, temel termodinamik kavramları ve termodinamik kanunlarını, açık ve kapalı sistemlere uygulayabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çengel, Yunus A., Boles, Michael A. 1996/Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Literatür Yayıncılık, Yüncü, H., Klasik/ Termodinamik Prensipleri
Notlar
Ders hocasının notları ve slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel termodinamik kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Termodinamik de tariflenen sistemleri ve bunlara ait temel özellikleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Termodinamik uygulamalarda referans tablolarını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | İş ve ısı ile ilgili problem çözer. |
ÖÇ05 | Termodinamik kanunları öğrenir. |
ÖÇ06 | Hal değişimlerini ve genel çevrim esaslarını öğrenir. |
ÖÇ07 | İdeal hava çevrimlerini (otto, dizel ve karma çevrim) öğrenir. |
ÖÇ08 | İçten yanmalı motorda verim, güç ve iş hesaplarını yapar. |
ÖÇ09 | Yakıtların sınıflandırılmasını ve fiziksel ve kimyasal özelliklerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamik kavramlar ve tanımlar (sistem, çevre, çevrim), Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | Isı ve iş kavramları ve uygulamaları | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Saf maddenin termodinamik özellikleri | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Termodinamiğin 1. Kanunu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Termodinamiğin 2. Kanunu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motor çevrimleri, çevrimlerin karşılaştırılmasI | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İçten yanmalı motorlarda motor performans hesabı | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların Tekrarı kaynak kitapların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İçten yanmalı motorlarda iş, verim, güç | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yakıtlar, fiziksel ve kimyasal özellikleri, yanmanın fiziksel analizi, kimyasal özellikleri, Buji ile ateşlemeli motorlarda yanma | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlarda yanma, yakıtların sınıflandırılması | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yanma sonu ürünler ve analizleri. | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | yakıt ve yanma ile ilgili tablolar, alternatif yakıtlar ve yanma | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Buji ateşlemeli Motorlarda yanmadan kaynaklanan vuruntu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dizel Ateşlemeli Motorlarda yanmadan kaynaklanan vuruntu. | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların Tekrarı kaynak kitapların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların Tekrarı kaynak kitapların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |