Genel Bilgi
Kod | TDE711 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatının Kaynakları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Yeni Türk edebiyatı alanındaki akademik çalışmaları tanıtmak; bu çalışmalardaki yöntem ve içerik özelliklerini tartışmak; alan çalışmaları için gerekli kaynaklar hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Yeni Türk edebiyatı akademik yayınlarının tarihçesine genel bir bakış, alanda akademik çalışma yapan bilim insanları, Tanpınar ve alanla ilgili çalışmaları, Tanpınarın 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihinin yöntem ve içerik özellikleri, Mehmet Kaplan ve alana katkıları, Mehmet Kaplanın Tevfik Fikret adlı çalışmasının incelenmesi, Kenan Akyüzün akademik çalışmaları, Kenan Akyüzün Tevfik Fikret adlı çalışmasının incelenmesi, Gündüz Akıncının akademik çalışmaları, Gündüz Akıncının Abdülhak Hamit Tarhan adlı çalışmasının incelenmesi, İnci Enginünün akademik çalışmaları, İnci Enginünün Halide Edib Adıvarın Eserlerinde Doğu ve Batı Meselesi adlı çalışmasının incelenmesi, Zeynep Kermanın akademik çalışmalarının değerlendirilmesidir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret Kenan Akyüz, Tevfik Fikret Gündüz Akıncı, Abdülhak Hamit Tarhan İnci Enginün, Halide Edib Adıvarın Eserlerinde Doğu ve Batı Meselesi
Notlar
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret Kenan Akyüz, Tevfik Fikret Gündüz Akıncı, Abdülhak Hamit Tarhan İnci Enginün, Halide Edib Adıvarın Eserlerinde Doğu ve Batı Meselesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni Türk edebiyatı alanında akademik çalışma alanlarını tanır. |
ÖÇ02 | Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarını tanır. |
ÖÇ03 | Alanda yapılan yayınların yöntem sorunlarını tartışır. |
ÖÇ04 | Alanda yapılan yayınların içerik sorunlarını tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeni Türk edebiyatı akademik yayınlarının tarihçesine genel bir bakış. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alanda akademik çalışma yapan bilim insanları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tanpınar ve alanla ilgili çalışmaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tanpınar´ın 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi´nin yöntem ve içerik özellikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mehmet Kaplan ve alana katkıları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mehmet Kaplan´ın Tevfik Fikret adlı çalışmasının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kenan Akyüz´ün akademik çalışmaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kenan Akyüz´ün Tevfik Fikret adlı çalışmasının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gündüz Akıncı´nın akademik çalışmaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gündüz Akıncı´nın Abdülhak Hamit Tarhan adlı çalışmasının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnci Enginün´ün akademik çalışmaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İnci Enginün´ün "Halide Edib Adıvar´ın Eserlerinde Doğu ve Batı Meselesi" adlı çalışmasının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Zeynep Kerman´ın akademik çalışmalarının değerlendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulama (Genel Tekrar) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |