Genel Bilgi
Kod | DSAİ801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere uzmanlık alanı ile ilgili konularda bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazma ve sunum yetisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Bu kapsamda güncel literatür takip edilecektir
Notlar
Çeşitli kütüphane kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetmeyi listeler |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı başarır |
ÖÇ03 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır |
ÖÇ04 | Çalışma alanı ile ilgili olarak elde ettiği veya derlediği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar |
ÖÇ05 | Çalışma alanı ile ilgili bir sorunu çözmede yöntem uyarlayabilir, geliştirebilir ve sorunları çözer |
ÖÇ06 | Literatürleri derler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akademik danışmanının uzmanlık alanı ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Danışmanının belirleyeceği konular | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Danışmanın uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalı anlatımlar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel değerler | Saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
5 | Değerlendirme aşamalarında bilimsel değerler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında etik değerler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Yayınlama aşamalarında etik değerler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Literatür taraması ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Alanında yayın araştırılması ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Akademik danışmanının belirleyeceği konular | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Danışmanın uzmanlık alanı ile ilgili konuların tartışılması değerlendirilmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Derleme yada araştırma yayınlarının değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Akademik danışmanının uzmanlık alanı ile ilgili derlemeler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Akademik danışmanının belirleyeceği uygulamalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav hazırlığı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |