Genel Bilgi
Kod | FK640 |
Ad | Lineer ve Lineer Olmayan Optik II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı lineer olmayan optik olayların açıklanmasına yardımcı olacak optik bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Optikçe lineer olmamanın fiziksel kaynağı; Doğrusal olmayan optik etkileşimlerin dalga eşitliklerinin tanımı; Lineer olmayan optik alımganlığın kuantum mekaniksel teorisi; Yoğunluğa bağlı kırılma indeksi; İki seviyeli yaklaşımda doğrusal olmayan optikler; Kendiliğinden ışık sacılımı ve akusto-optik; Elektrooptik ve fotorefraktif etkiler; Fiber optik sistemler; Laser; Matematiksel ve sayısal yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nonlinear Optics, Robert W. Boyd, Academic Press, 1992.
Notlar
Nonlinear Optics, Alan C. Newell, Jerome V. Moloney, Addison, 1992.Nonlineer Optics and Optical Physics, I C. Khoo, J.F. Lam, F. Simoni, Word Scientific, 1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lineer olmayan optik olayları yorumlar. |
ÖÇ02 | Işığın madde ile etkileşimi sonucu oluşan lineer olmayan etkileri hesaba katar. |
ÖÇ03 | Elektro-optik olayları açıklar. |
ÖÇ04 | Saçılma mekanizmalarını bilir. |
ÖÇ05 | Pockel ve Kerr etkileri arasındaki farkı yorumlar |
ÖÇ06 | Bir fiberde optik dalganın ilerlemesini açıklar |
ÖÇ07 | Bir LASER den nasıl ışık üretildiğini bilir |
ÖÇ08 | Lineer olmayan optik özelliklerin yoğunluk fonksiyonel teorisi kullanarak hesaplamasını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Optikçe lineer olmamanın fiziksel kaynağı | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Doğrusal olmayan optik ortamlar için dalga denklemi | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İkinci dereceden lineer olmama durumu | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yüksek mertebeden harmoniklerinin üretilmesi | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Lineer olmayan optik alımganlığın kuantum mekaniksel teorisi | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Krılma indisinin şiddet bağımlılığı | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Lineer olmayan optikte iki seviyeli yaklaşımlar | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kendiliğinden ışık sacılımı ve acousto-optics | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Lineer elektro-optik etkiler | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fiber Optik sistemler | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Cam fiberlerde lineer olmayan etkiler | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Işık kaynakları - Laser | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Lineer olmayan optiksel özelliklerin hesaplanmasında matematiksel ve sayısal yöntemler | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulama: Yoğunluk fonksiyoneli teorisi kullanılarak lineer olmayan optik özelliklerin hesaplanması | Kitapta ilgili bölümü okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |