RTS713 Televizyon Çalışmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS713
Ad Televizyon Çalışmaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Televizyon hakkındaki görüş ve eleştirileri değerlendirmek

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze Televizyonun toplumdaki yeri ve meseleleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.

Notlar

Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Televizyonun tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ02 Televizyonu toplumsal bağlamda inceler.
ÖÇ03 Televizyonu eleştirel açıdan kavrar.
ÖÇ04 Tarihsel-toplumsal-eleştirel düzeyde bütüncül televizyon araştırması yapar.
ÖÇ05 Televizyonun toplum içindeki güncel konumunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Teknolojinin tarihi . S. Mahoney, "The History of Computing in the History of Technology," in Annals of the History of Computing, vol. 10, no. 2, pp. 113-125, April-June 1988, Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Teknolojinin kurumları Des Freedman (2002) A 'Technological Idiot'? Raymond Williams and Communications Technology, Information, Communication & Society, 5:3, 425-442, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Televizyonun biçimleri Moran, A. (2003). Television formats in the world/the world of television formats. In Television Across Asia (pp. 13-20). Routledge. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Teknolojinin etkileri ve kulanımları Williams, R. (2003). The technology and the society. Television: Critical concepts and cultural studies, 2, 42-57. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Alternatif teknoloji ve alternatif kullanım Fuchs, C. (2017). Raymond Williams’ communicative materialism. European journal of cultural studies, 20(6), 744-762. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Televizyona çalışmalarında yaklaşımlar Bignell, J. (2000). Beckett in television studies. Journal of Beckett Studies, 10(1-2), 105-118. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gösteri çağı Postman, N. (1980). TV News as Metaphor. ETC: A Review of General Semantics, 321-328. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Postman'a göre medya ekolojisi Postman, N. (1974). Media ecology: Communication as context. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Televizyon etkileri McLuhan, M. (1977). Laws of the Media. ETC: A Review of General Semantics, 173-179. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 McLuhan medya teorileri Bobbitt, D. (2012). Scale in the Media Theory of Marshall McLuhan. Media Fields Journal, 4, 1-14. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak McLuhan, M., Gordon, W. T., Lamberti, E., & Scheffel-Dunand, D. (2011). The Gutenberg galaxy: The making of typographic man. University of Toronto Press. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak 2 Gamaleri, G. (2019). Media ecology, Neil Postman’s legacy: Mapping media ecology. Introduction to the field, by Dennis G. Cali. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 öğrenci sunumları Zimmer, M. (2008). Preface: critical perspectives on Web 2.0. First Monday. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Televizyon hakkında okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2023 03:58