Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | RTS713 |
| Ad | Televizyon Çalışmaları |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Televizyon hakkındaki görüş ve eleştirileri değerlendirmek
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze Televizyonun toplumdaki yeri ve meseleleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.
Notlar
Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Televizyonun tarihsel gelişimini açıklar. |
| ÖÇ02 | Televizyonu toplumsal bağlamda inceler. |
| ÖÇ03 | Televizyonu eleştirel açıdan kavrar. |
| ÖÇ04 | Tarihsel-toplumsal-eleştirel düzeyde bütüncül televizyon araştırması yapar. |
| ÖÇ05 | Televizyonun toplum içindeki güncel konumunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 4 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Teknolojinin tarihi | . S. Mahoney, "The History of Computing in the History of Technology," in Annals of the History of Computing, vol. 10, no. 2, pp. 113-125, April-June 1988, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 3 | Teknolojinin kurumları | Des Freedman (2002) A 'Technological Idiot'? Raymond Williams and Communications Technology, Information, Communication & Society, 5:3, 425-442, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Televizyonun biçimleri | Moran, A. (2003). Television formats in the world/the world of television formats. In Television Across Asia (pp. 13-20). Routledge. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Teknolojinin etkileri ve kulanımları | Williams, R. (2003). The technology and the society. Television: Critical concepts and cultural studies, 2, 42-57. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Alternatif teknoloji ve alternatif kullanım | Fuchs, C. (2017). Raymond Williams’ communicative materialism. European journal of cultural studies, 20(6), 744-762. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Televizyona çalışmalarında yaklaşımlar | Bignell, J. (2000). Beckett in television studies. Journal of Beckett Studies, 10(1-2), 105-118. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Gösteri çağı | Postman, N. (1980). TV News as Metaphor. ETC: A Review of General Semantics, 321-328. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Postman'a göre medya ekolojisi | Postman, N. (1974). Media ecology: Communication as context. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | Televizyon etkileri | McLuhan, M. (1977). Laws of the Media. ETC: A Review of General Semantics, 173-179. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | McLuhan medya teorileri | Bobbitt, D. (2012). Scale in the Media Theory of Marshall McLuhan. Media Fields Journal, 4, 1-14. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 14 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak | McLuhan, M., Gordon, W. T., Lamberti, E., & Scheffel-Dunand, D. (2011). The Gutenberg galaxy: The making of typographic man. University of Toronto Press. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak 2 | Gamaleri, G. (2019). Media ecology, Neil Postman’s legacy: Mapping media ecology. Introduction to the field, by Dennis G. Cali. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | öğrenci sunumları | Zimmer, M. (2008). Preface: critical perspectives on Web 2.0. First Monday. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Televizyon hakkında okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||