Genel Bilgi
Kod | RTS702 |
Ad | Dijital Çağda Radyo ve Televizyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Radyo ve televizyon programlarının dünden bugüne tarihsel gelişimini inceleyerek dijital ortamda yeni radyo ve televizyon programlarının güncel yapılarını ele almak.
Dersin İçeriği
Dijital ortamda radyo ve televizyon programları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MacFarland, D. (2013). Future radio programming strategies: Cultivating listenership in the digital age. Routledge.
Notlar
Hendy, D. (2000). A political economy of radio in the digital age. Journal of Radio Studies, 7(1), 213-234.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyo program türlerinin farklılıklarını açıklar. |
ÖÇ02 | Televizyon program türlerinin farklılıklarını açıklar. |
ÖÇ03 | Radyo ve televizyon programlarının dijital çağda dönüşümünü açıklar. |
ÖÇ04 | Yeni program türlerini toplumsal açıdan araştırır. |
ÖÇ05 | Dijital çağda radyo ve televizyon alanındaki farklılıkları güncel yanlarıyla ele alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de radyo yayıncılığının tarihsel gelişimi | Ahıska, Meltem, Radyonun Sihirli Kapısı, Metis, İstanbul 2005 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Türkiye’de radyo yayıncılığının tarihsel gelişim sürecinde dönemler | İlaslan, S. (2014). Türkiye’de Radyonun Unutulan Sesleri: 1945-1980 Arasında Devlet Radyoları Dışında . Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (21) , 118-142 . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkiye’de televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimi | İlaslan, S. (2021). Televizyonun Teknik Gelişimi ve Tanımlanmasının Türkiye’deki Yansımaları: 1930’larda Televizyonu Tanıma Çabaları . Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi , (37) , 215-238 . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yayıncılığın dijitalleşmesi | Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür: Ağ Toplumunun Yükselişi. (E. Kılıç, Çev.), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | DİJİTALLEŞME BAĞLAMINDA TELEVİZYON YAYINCILIĞININ DÖNÜŞÜMÜ | Eriksson, Y. (2019). Digitalization of Society: What Challenges Will Users Meet. HBiD, 125-129. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Etkileşimli Televizyon Yayıncılığı | ENSEN, J. F. & TOSCAN, C. (1999). Interactive Television: TV of the Future or the Future of TV? Aalborg: Aalborg University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sayısal Televizyon Yayıncılığı | AKAYDIN, A. (2014). Değişen Televizyon Platformlarının İzleyiciye Sunduğu Seçenekler. Erciyes İletişim Dergisi, 3(4), 18-24. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | ödev yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dijital çağda radyo ve televizyon üzerine araştırmalar | Pavlik, J. V. (2008). Media in the digital age. Columbia University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Günümüzde radyo üzerine araştırmalar | Tacchi, J. (2000). The need for radio theory in the digital age. International Journal of Cultural Studies, 3(2), 289-298. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dijital medyanın kullanıcıları | Spiro Kiousis (2001) Public Trust or Mistrust? Perceptions of Media Credibility in the Information Age, Mass Communication and Society, 4:4, 381-403 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Siber demokrasi ve RTV | Wilhelm, A. G. (2000). Democracy in the digital age: Challenges to political life in cyberspace. Psychology Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dijital ortamlarda güçlü içerikler yaratma | Geller, V. (2012). Beyond Powerful Radio: A Communicator's Guide to the Internet Age—News, Talk, Information & Personality. CRC Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Medyanın yeni biçimleri | Anttiroiko, A. V. (2003). Building strong e-democracy: the role of technology in developing democracy for the information age. Communications of the ACM, 46(9), 121-128. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu1 | Keohane, R. O., & Nye Jr, J. S. (1998). Power and interdependence in the information age. Foreign Aff., 77, 81. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Öğrenci çalışmalarının sunumu2 | Kurtuluş Özyazıcı, (2020). Beyazperdede Radyolu Filmler, ISSN 2149-9446 | Cilt 05 | Sayı 09 | Ocak 2020 |Radyo: Dün, Bugün, Yarın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |