Genel Bilgi
Kod | ENM204 |
Ad | Proje Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin proje yaşam döngüsündeki aşamaları, teknikleri ve araçları öğrenmelerini sağlayarak, bir projenin nasıl daha etkin ve kaliteli yönetilebileceğini uygulayarak öğrenmektir. Ayrıca projede zaman, risk, maliyet ve kalite yönetimini sağlayarak proje paydaşları ile iletişimi yürütmeyi öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, proje yönetimdeki temel kavramları öğrenmek; proje yaşam döngüsünü öğrenmek ve uygulamak; proje yöneticisinin rollerini ve gereklerini öğrenmek; proje yönetimindeki tekniklere hakim olmak (Gantt, CPM, Pert, vd); proje yönetimindeki araçlardan haberdar olmak ve kullanmak (MS-Project, vd.); proje yönetiminde karşılaşılan sorunlardan haberdar olmak ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak; projenin bileşenlerinin içeriğini ve yönetmeyi öğrenmek (zaman, maliyet, risk, kalite, iletişim, İK, tedarik, vd); proje paydaşlarını öğrenerek projeyi planlamayı, yürütmeyi ve kontrolü uygulayarak öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
PMI Proje Yönetimi Bilgii birikimi Kılavuzu
Notlar
Slayt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje yönetiminin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Gantt şeması, CPM gibi proje planlama ve kontrol tekniklerini kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Proje yönetiminde kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Takım yönetimi, grup dinamiği, iletişim ve liderlik gibi konuların işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Proje yönetim yaşam döngüsü, aşamalar, girdiler ve çıktılar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | PMI/PMP sınavının önemi ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimine giriş (temel kavramlar, amaç, vb.) | PM kılavuzu bölüm1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Proje Yaşam döngüsü | PM kılavuzu bölüm 2-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje entegrasyon/kapsam yönetimi | PM kılavuzu bölüm 4-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje zaman yönetimi 1 | PM kılavuzu bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje zaman yönetimi 2 | PM kılavuzu bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | MS-project yazılımı hakkında bilgi | MS Project notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
7 | Proje Maliyet ve Kalite Yönetimi | PM kılavuzu bölüm 7-8 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Bölüm 1-8 okuma ve öğrenme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Projede İK ve İletişim yönetimi | PM kılavuzu bölüm 9 -10 | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Projede grup dinamiği ve takım ruhu | Bölüm 9-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Altı Şapka |
11 | Projede risk yönetimi 1 | MS-Project ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Projede risk yönetimi 2 | PM kılavuzu bölüm 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Projede paydaş ve tedarik yönetimi | PM kılavuzu bölüm 12 -13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Proje yönetiminde karşılaşılan sorunlar ve çözümler | Proje deneyimini yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje yönetiminde kritik başarı faktörleri | Proje deneyimini yazma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |