Genel Bilgi
Kod | TB552 |
Ad | Yembitkilerinde Tohumluk Üretim Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders tarla bitkileri öğrencilerinin yem bitkisi tohumu üretirken yaralanacağı bilgiler için hazırlanmıştır. Kaliteli yem bitkisi tohum üretiminin temel ilkelerini kapsayacak bir pratik kılavuz olması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Dersi içeriği üç aşamada özetlenebilir. Tarla da tohum çoğlatma uygulamaları (çeşit ve toprak seçimi, tohumluk üretim alanın tesisisi, bakım yygulamalrı ve hasata işlemleri) Hasat sonrası koşulları (hasat harman, kurutma ve temizleme ve paketleme depolama) Tohum kalite kontrol kavramları (örnek alma, nem kalite, çimlenme testleri saflık analizleri)
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION, Edited by Michael Collins, C. Jerry Nelson, Kenneth J. Moore, Robert F Barnes
Notlar
Yembitkilerinde Tohum Üretme https://pdf.usaid.gov/pdf_docs/Pnaby052.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohum ve toprak hazırlama konularını tanır. |
ÖÇ02 | Ekim bakım ve hasat konularında teorik ve görsel bilgileri edinir |
ÖÇ03 | Tohumluk üretim amenajmanı konularını öğrenir |
ÖÇ04 | Yem Bitkilerinde Tohum Üretim Teknolojisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çeşit seçimi ve tohum çoğaltma | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tohum ekimi çıkış ve tesis olma | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Toprak gübreleme istekleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bakım işlemleri ve biçim | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tohum hasadı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | hasat sonrası işlemler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Harmanlama, eleme, kurutma | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Tohum ayıklama, temizleme ve paketleme, depolama ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Kalite kontrol | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Testle örnekleme, nem içeriği, | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Saflık analizi çimlenme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Canlılık testleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Laboratuvar çalışması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yerel tohum işleme tesislerine inceleme gezisi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |