Genel Bilgi
Kod | TB0058 |
Ad | Tarla Bitkilerinden 2.Nesil (Lignoselülozik) Biyoetanol Üretimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Amacı / Hedefi
..Tarla bitkilerinden 2.nesil (lignoselülozik) biyoetanol üretiminin temel prensiplerini kavrar.
Dersin İçeriği
..2.nesil biyoetanol üretiminin ekonomik ve çevresel etki yönünden avantajları, 2.nesil biyoetanol üretiminde kullanılan güncel ön muamele ve hidroliz yöntemleri, 2.nesil (Lignoselülozik) biyoetanol üretiminde kullanılan tarla bitkilerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme teknikleri tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Handbook of bioenergy crop plants. Biomass to renewable energy processes
Notlar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2.nesil biyoetanol üretim aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | 2.nesil biyoetanol üretiminde kullanılan hammadde kaynaklarını tanır. |
ÖÇ03 | 2.nesil biyoetanol üretiminin ekonomik ve çevresel etki yönünden avantajlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | 2.nesil (Lignoselülozik) biyoetanol üretiminde kullanılan tarla bitkilerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 2.nesil biyoetanol üretiminin çevresel ve ekonomik açıdan faydaları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | 2.nesil biyoetanol üretimini etkileyen hammadde özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Polisakkaritler ve bitki hücre duvarının yapısı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Hazırlık safhası | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kimyasal ön işlem yöntemleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fiziksel ön işlem yöntemleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Biyolojik ön işlem | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Enzimatik hidroliz | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Fermantasyon | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Damıtma | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Susuzlaştırma | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uygun tür ve yetiştirme tekniklerinin seçimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | ikinci nesil biyoetanol üretiminde kullanılan çok yıllık buğdaygiller | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | ikinci nesil biyoetanol üretiminde kullanılan kısa rotasyonlu ağaçlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |