Genel Bilgi
Kod | GRS204 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERFU GELEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilik konusunda bilgi ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişimciliğin Önemi, Gelişimi ve Kavramı, Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler, Türkiye'de Girişimcilik Olgusu, Kadın Girişimcilik, Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri , Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Girişimcilik ders notları, Berfu Gelen
Notlar
1-Girişimcilik, Mehmet Güven, Ekin Yayınevi 2-Girişimcilikte Temel Prensipler, Mehmet Naci Efe, Umuttepe Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Girişimcilerin karşılaşacağı sorunları açıklar. |
ÖÇ03 | İyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Kadın Girişimcilerin karşılaşabilecekleri sorunları açıklar. |
ÖÇ06 | Girişimci, yönetici ve lider arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ07 | Türkiye'de ve dünyadaki girişimciliği açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Özellikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Girişimcilikte Liderlik ve Yöneticilik Niteliklerinin Önemi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiye'de Girişimcilik Olgusunun Genel Değerlendirilmesi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Cumhuriyet Döneminde Girişimcilik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kadın Girişimcilik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiye'de Girişimciliğin Dünyadaki Gelişme Trendleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiye'de Yeni Girişimci Adaylarına Öneriler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Girişimcilik Türleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İş Yeri Kuruluş İşlemleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İşletmenin Kuruluş Yeri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |